Британските футболни привърженици са определени като най-запалените фенове в Европа според новото проучване на Mastercard, спонсор на UEFA Шампионска лига.
Проучването „12-ят играч" изследва докъде биха стигнали феновете, за да подкрепят отбора си - било то чрез инвестиция на средства, пропътувано разстояние или социални фактори като да пожертват взаимоотношенията си и кога за първи път са гледали мач на живо.
Почти една трета (32%) от всички запитани отбелязват британските фенове за най-запалени. След тях се нареждат испанците (16%) и италианците (12%) - съответно на втора и трета позиция.
Изненадващо немската публика остава чак на пета позиция, изпреварена от турските фенове.
Холандците пък са най-запалените привърженици пред малкия екран.
Проучването показва и други любопитни статистики за почитателите на най-популярнта игра. Например 11% от запалянковците не биха имали връзка с фен на противниковия отбор, а един на всеки десет би предпочел финала на Шампионската лига пред медения си месец.
Финалът на Шампионската лига е на такава почит на Стария континен, че 13 процента от европейците биха заменили печалба от лотарията за билет за заветния мач. В Украйна пък този процент достига цели 66%.
Украинците са и феновете, които пътуват най-длъго за да гледат своите любимци.
Португалците най-млади избират своя любим тим - едва на 8 години, докато рузнаците са на другия полюс - на 17 години.