Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ferrari ще търси защо изостава

F150 на Ferrari все още не е достатъчно бърз и стабилен Снимка: Getty Images
F150 на Ferrari все още не е достатъчно бърз и стабилен
Фернандо Алонсо участва в битката за подиума в Мелбърн Снимка: Getty Images
Фернандо Алонсо участва в битката за подиума в Мелбърн
Фелипе Маса имаше проблеми с гумите в Австралия Снимка: Getty Images
Фелипе Маса имаше проблеми с гумите в Австралия

Първото състезание от новия сезон във Формула 1 се оказа разочароващо за двамата пилоти на Ferrari Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, които преди надпреварата в Мелбърн се надяваха да са най-сериозните съперници на световният шампион Себастиан Фетел и Red Bull.

Но в квалификацията Алонсо остана едва пети, на почти секунда и половина от Фетел, а Маса беше още по-назад - влезе в Топ 10, но можеше да отпадне още в първата част на квалификацията.

И сега в Маранело спешно търсят причините за липсата на скорост в Мелбърн - неприятна изненада след силните резултати в тестовете на новата кола F150. По тази причина шефът на тима Стефано Доменикали и част от инженерите отлетяха директно за Италия след състезанието, а останалата част от отбора замина за Малайзия.

Да видим обаче какво се случи с двамата пилоти на Скудерията в Гран при на Австралия.

Фернандо Алонсо

За втора поредна година Алонсо стигна до първия завой след старта в Мелбърн рамо до рамо с Дженсън Бътън и отново нямаше късмет в битката - испанецът загуби време, но поне този път избегна завъртането и не се оказа с нос на колата, насочен към идващите срещу него болиди.

Но Фернандо стъпи в тревата и се смъкна от пето на 10-о място, при това за броени секунди.

Испанецът веднага пое контраатака - първо срещу Камуи Кобаяши, като изпревари японската звезда на Sauber от външната страна (по-дългата траектория) в завой №11 във втората обиколка.

След това използва подвижното си крило, за да атакува успешно и Нико Розберг в завой №1, пак от външната страна.

Така Алонсо бързо догони пилотите пред него, които се бореха за петото място - съотборникът му Маса и Бътън. Когато Дженсън пробва не особено добре прецененото си изпреварване срещу Маса, което доведе до излизането му от пистата, Фернандо се възползва от забавянето на бразилеца при ускорението от завоя и мина две позиции напред. Но към този момент гумите му вече бяха към края на ресурса и той направи първото си спиране в бокса в следващата обиколка.

Алонсо беше излязъл на пето място, което обаче се превърна в четвърто, тъй като Марк Уебър допусна грешка в първата си обиколка след смяната на гуми и това позволи на Фернандо да го прескочи при своето спиране в бокса.

Въпреки натиска, който му оказа Уебър (с кола без без система KERS), Алонсо невъзмутимо преследваше Виталий Петров, но нямаше достатъчно време, а и скорост, за да пробва успешна атака срещу руския пилот на Renault.

Фелипе Маса

Бразилецът успя да прескочи първата част на квалификацията в Мелбърн в последната минута на сесията. След това нямаше кой знае какви проблеми и се пребори за осмото място на стартовата решетка.

Фелипе направи добър старт, който го изкачи на пето място в първата обиколка, но трябваше да се справи с агресивните атаки на Бътън. Двамата се бореха зрелищно, но това се отрази на времената им - те губеха по 2-3 секунди на обиколка спрямо водача Себастиан Фетел.

След като Бътън излезе от трасето в опита си да изпревари Маса, бразилецът загуби позицията си, тъй като беше изпреварен от Алонсо. А след първите спирания в бокса Фелипе натрупа допълнително изоставане спрямо Фернандо.

Маса се опита да кара до финала с твърдите сликове на Pirelli, които получи при второто си спиране в бокса, но се отказа от този план, след като беше изпреварен от Бътън и спря в пита за меки модел гуми. Това го смъкна на десето място, след това обаче Маса изпревари Себастиен Буеми и излезе девети, а след финала мина още две места напред заради дисквалификацията на двамата пилоти на Sauber.

Шефът на тима Стефано Доменикали обясни, че на колите на неговите пилоти е липсвало достатъчно аеродинамично притискане към пистата.

"Ще трябва да анализираме много внимателно цялата информация от това състезание и да разберем какво ни попречи да сме толкова бързи, колкото очаквахме - обясни Доменикали.

"След това трябва да реагираме незабавно, като това важи още за следващото състезание в Малайдия. Един от основните проблеми е липсата на достатъчно притискане на предницата на колата към пистата - трябва да разберем защо стана така, тъй като компютърните симулации не показаха, че ще се появи такъв проблем."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените