Нямаше кой да освирка Фетел

Световният шампион Себастиан Фетел с Red Bull доминира в Гран при на Южна Корея от старта до финала и след победата в Йеонгам е на крачка от четвърта поредна титла. Състезанието обаче беше интересно заради битките за по-задни позиции, инцидентите и на моменти неадекватните решения на организаторите. Освен това Гран при на Южна Корея се проведе пред обидно малко публика - повечето трибуни край трасето бяха напълно празни, а при интервютата на подиума дори не се събраха достатъчно фенове за традиционното вече освиркване на Фетел.

Съперникът на Фетел за титлата - Фернандо Алонсо с Ferrari, който все още има теоретичен шанс да спечели в края на годината, остана едва шести на финала. Това означава, че ако другата неделя Себ спечели в Япония, а Алонсо след осмото място, Фетел ще стане за четвърти пореден път световен шампион.

Другите две места на подиума в Йеонгам заеха пилотите на Lotus Кими Райконен и Ромен Грожан.

Най-оспорвана бе битката за четвъртото място, спечелена от Нико Хюлкенберг със Sauber, който успя да отбие всички атаки на Люис Хамилтън с Mercedes, като в гонитбата за известно време се включи и Алонсо. Точно присъствието на Нико в челото направи по-интересна иначе скучната надпревара - в последните 20 обиколки разликите в колоната бяха стопени, тъй като на пистата на два пъти излиза кола на сигурността.

В първата половина на състезанието Хюлкенберг трябваше да се отбранява от Алонсо и Райконен, а в последните турове го подгониха Хамилтън и Алонсо, които пък на свой ред бяха преследвани от Дженсън Бътън с McLaren и Нико Розберг с другия Mercedes. Sauber-ът на Нико беше по-бавен в по-голямата част от обиколката, но пък много бърз на правите, което направи битката много интересна.

Хамилтън все пак успя да изпревари Нико в първия завоя на 48-ата от общо 55 обиколки, но Хюлкенберг си върна позицията на правата, водеща към завой №3. В същото време Люис пък трябваше да се отбранява от Алонсо.

В крайна сметка високата максимална скорост на правите на Хюлкенберг и по-бързото му излизане от първия завой му осигуриха четвъртото място на финала.

На старта на състезанието Фетел се откъсна напред, следван от Грожан и двамата пилоти на Mercedes. При първите спирания в бокса Хюлкенберг задържа зад себе си Алонсо и Райконен, но Кими мина напред, тъй като издърпа по-напред втората си смяна на гуми.

Малко по-късно дойдоха двете излизания на колата на сигурността на пистата.

Първото беше резултат на спуканата гума на Серхио Перес с McLaren - почти целият повърхностен слой на слика се откъсна и падна на големи парчета на трасето, които трябваше да бъдат събрани от маршалите. При рестарта Райконен изпревари Грожан и излезе втори, въпреки че французинът опита агресивна защита при спирането за първи завой.

След това обаче се наложи ново прекъсване на състезанието - колата на Марк Уебър се подпали, след като той беше ударен от завъртелия се зад него на спирането за завой №3 Адриан Сутил.

Хамилтън се смъкна от трето на пето място заради решението на тима да го остави твърде дълго на пистата с вече износени гуми, но при втория рестарт Люис проведе ожесточена битка с Алонсо, мина напред и подгони Хюлкенберг.

На върха на класирането Фетел върна газта, след като беше предупреден от бокса, че трябва да внимава за предна дясна гума. Перес също отпадна заради спукана предна дясна, така че тимовете много внимаваха за тях в последните турове.

Зад лидеро Грожан получи уверение от бокса на Lotus, че може да се бори с Кими за второто място, след като беше уведомен, че е по-бърз от финландеца, но той така и не успя да се доближи достатъчно, за да го атакува.

Новините

Най-четените