В последните години Рома си спечели името на най-иновативния клуб, що се отнася до използването на социалните мрежи, и в частност – представянето на нови попълнения.
През 2017 година „вълците“ започнаха новата тенденция, а през 2018-а умишлено представяше новите играчи с изключително лоши колажи, направени на PhotoShop.
Всеки от тези ходове спечели своеобразната награда на феновете за футболен профил №1 в социалните мрежи, особено в Twitter.
Сега римляните имат нова цел. През 2019-а клубът ще поеме по напълно различен път в опит да покаже социална ангажираност.
Рома вече работи със социалните власти в САЩ и Италия, за да помогне в издирването на изчезнали деца. „Вълците“ са се свързали с Центъра за изчезнали деца в Щатите и с Telefono Azzurro – местният еквивалент в Италия, и започнаха да представят новите си попълнения, редом със снимки на изчезнали деца.
Първото подобно видео беше пуснато за представянето на Леонардо Спинацола, който пристигна на „Олимпико“ от Ювентус в замяна на Лука Пелегрини, като „бианконерите“ платиха още 7,5 млн. евро.
UFFICIALE: Leonardo Spinazzola è un calciatore della Roma
— AS Roma (@OfficialASRoma) June 30, 2019
Questa estate l’#ASRoma utilizzerà i video sui social media dedicati ai nuovi acquisti per sensibilizzare l'opinione pubblica sul tema dei bambini scomparsi in tutto il mondo.@telefonoazzurro ❤️ @MissingKids pic.twitter.com/IIf6pShv5d
От клуба обявиха, че ще пускат по две такива видеа при всеки нов трансфер – едно на английски и едно на италиански, със снимки на деца, изчезнали в САЩ и Италия. Съобщиха още, че работят и с властите във Великобритания, на които също да съдействат с този проблем.
В понеделник Рома направи още един трансфер, привличайки Амаду Диавара от Наполи срещу 21 милиона евро, и пусна нови две подобни видеа.
Official: Amadou Diawara is now a Roma player.
— AS Roma English (@ASRomaEN) July 1, 2019
This summer #ASRoma is using the publicity generated by each transfer announcement video on social media to help raise awareness about the search for missing children globally.
@MissingKids ❤️ @telefonoazzurro pic.twitter.com/bz1eCyRm9F
„Около един милион деца по света изчезват всяка година, но само малък процент биват намерени“, написаха още от Рома, добавяйки, че целта им е „публичността на тези случаи да доведе до щастлив край за някого някъде и до колкото и малко късче полезна информация за изчезнали деца“.
Наистина, изключителен жест, който показва, че футболът е много повече от спорт. Много повече и от най-великата игра.