Катастрофата между Себастиан Фетел и Марк Уебър в 41 обиколка на Гран при на Турция сложи край на една ера в развитието на тима от Формула 1 Red Bull Racing - добрите обноски и сътрудничеството останаха на заден план пред амбициите на двамата пилоти за световната титла.
Ударът между Фетел и Уебър на спирането за завой №12 лиши Red Bull от двойна победа в това състезание, Фетел отпадна, а от лидерската позиция Марк трябваше да се задоволи с третото място на финала.
На пресконференцията след финала на състезанието Уебър демонстрира изкуствено добро настроение и се постара да избегне неудобните въпроси, някои от които можеха да разкрият причината за катастрофата. Като този защо Фетел беше по-бърз от него в последните обиколки преди удара? Атаката на Себастиан беше твърде нетърпелива, но резултатът се оказа твърде лош и за двамата.
След като отпадна Фетел се опита да прехвърли вината за удара на Марк, но това тълкуване е обречено. Уебър не промени посоката си в зоната за спиране преди завоя, не се е мърдал нито вляво, нито вдясно. Ако пистата там беше по-широка Фетел щеше да изпревари Уебър, но случаят не е такъв и единственият изход за Себастиан при спирането беше да даде вдясно, за да не излезе от трасето. Той знаеше, че там е колата на Уебър, но може би се е надявал, че Марк ще се дръпне и ще го пусне напред, както ставаше преди. Сега обаче Уебър не се дръпна. От друга страна Марк също може би не е очаквал такъв ход от своя съотборник.
На пресконференцията след финала Уебър намекна, че историята е по-дълбока от това, което научиха репортерите на пистата, но отказа да навлиза в подробности. Които обаче няма как да не се появят на бял свят. Защото катастрофата между двамата идва в много важен момент в развитието на сезона и в хода на битката за световната титла. На старта на Гран при на Турция Уебър и Фетел имаха по 78 точки. А този, който успее да вземе аванс към средата на сезона, по-лесно получава шанс да защитава интересите и да получава повече помощ от тима. В Формула 1 заповедите от бокса официално са забранени, но обикновено вторият пилот сам решава да помага на съотборника си, който се бори за световната титла.
В Турция Уебър стартира от полпозишън защото спечели квалификацията и защото Фетел имаше проблеми със стабилизиращата щанга на задното окачване. В състезанието Уебър поведе, а Фетел се озова на трето място след отлично каране на Хамилтън, въпреки че на старта немецът имаше шанс да излезе втори. Фетел преследваше неотлъчно Уебър и Хамилтън до спиранията в бокса, след които Марк отново беше начело, но Себастиан излезе втори, възползвайки се от забавянето на Люис при механиците на McLaren. Когато тримата водачи се върнаха на пистата, разликата между Уебър и Фетел беше от порядъка на 0,8 секунди - при това в прозореца от 18 до 36 обиколка. Най-голямата разлика, на която успя да се откъсне Уебър беше 1,1 секунди в 24 обиколка, а най-малката - 0,4 секунди, когато трябваше да затваря с един тур Ярно Трули в 29 обиколка. Фетел не успя да намери начин да промени статуквото - състезанието за него беше загубено, той нямаше отговор на това, че Марк е лидер на колоната.
В 36 обиколка Уебър имаше аванс от 0,813 секунди, а пред двамата нямаше трафик. Фетел беше с 0,1 секунда по-бавен в тази обиколка. В следващия тур обаче нещата започнаха да се променят - времето на Фетел рязко се подобри, с почти половин секунда - от 1.30,638 на 1.30,181. Авансът на Уебър се сви до 0,660 секунди. В 38 обиколка Фетел записа 1.30,190, а Уебър - 1.30,406. С това авансът на австралиеца намаля до 0,444 секунди. Себастиан вече беше много близо до Марк и нямаше как да напредва повече. Двамата завъртяха следващата обиколка за 1.30,6, а в следващия тур се сблъскаха. Фетел пробва атака от вътрешната страна на спирането за завой №12, но нямаше достатъчно място и се бутна вдясно към Уебър. Нетърпелива атака.
След финала, ВВС извади на бял свят непотвърдена информация от бокса на Red Bull, че малко преди удара Уебър е бил инструктиран да кара на по-ниски обороти, за да пести гориво. А в същото време на Фетел му е казано да атакува. Шефът на тима Кристиан Хорнър заяви, че Марк и Себастин са карали с идентични настройки на двигателите и на електрониката, която управлява работата на мотора, след което обаче добави: „Доколкото ми е известно на мен". При повторение на въпроса, той потвърди, че настройките на двамата му пилоти са били еднакви.
Но последва ново изтичане на информация от тима, при това от няколко източника, според които се оказва, че Хорнър не е казал истината и двамата пилоти не са карали с идентични настройки на двигателите. Идеята на тима е била Фетел да мине напред, тъй като е по-бърз. Вече се появиха доста конспиративни теории, според които тъй като тимът е австрийски затова и германецът Фетел получава по-сериозна подкрепа. И тези аргументи не може да се пренебрегват, тъй като миналото ги доказва. В Red Bull доста време толерираха и фаворизираха Кристиан Клийн, а след това Себастиан Фетел пое щафетата на златното момче на програмата за пилоти на компанията. А Уебър беше нает, за да се улеснят контактите с Renault за доставка на двигатели, тъй като Марк има силна връзка с французите през Флавио Бриаторе.
Ако това наистина е така, то шефовете на Red Bull сами блъснаха кораба си в скалите. „Шибан провал", така определи катастрофата вчера Марк Уебър и е на път да се окаже прав. Стана лошо, че той, Фетел и тима загубиха много точки, но по-лошото е друго.
За шансовете на Red Bull ще се окаже ужасяващо зле, ако Мак Уебър приеме, че босовете на тима го третират нечестно и го ощетяват за сметка на Себастиан Фетел. Защото в момента Марк е начело в световния шампионат, а Фетел е на 15 точки зад него. И двамата пилоти на McLaren минаха пред Себастиан в класирането, така че натискът Фетел да събира повече точки за сметка на Марк ще е твърде глупаво решение и ще помогне страшно много на Хамилтън и Бътън.
И сега остава да разберем как ще се развие битката в Red Bull. Добрите отношения и колегиалността са вече в миналото, вече ще се решава титлата.