Още този уикенд петгодишната вълнуваща връзка на Фернандо Алонсо с Ferrari най-вероятно ще приключи. Според няколко независими източници от Ferrari още този уикенд тимът и пилотът ще обявят на „Сузука" раздялата си. Според авторитетния журналист Джеймс Алън, който обаче не цитира източника си в Маранело, новият мениджмънт на Скудерията, воден от Марко Матиачи е заявил на Алонсо, че ако иска може да напусне и ако испанецът не промени мнението си в последния момент, раздялата ще е факт в края на сезона. Да видим историята през погледа на Алън.
Алонсо изкара пет трудни години във Ferrari, като реално само през 2010 и 2012 беше претендент за световната титла, но и в двата случая беше победен от Себастиан Фетел и Red Bull.
През лятото на 2013 Алонсо за първи разкритикува остро работата на Ferrari и неговият мениджмънт е сондирал възможността той да премине в друг отбор. Тогавашният президент на Скудерията Лука ди Монтедземоло реагира с публичното „издърпване на ухото" на Фернандо. Да, самият Лука го обясни така. Днес Лука вече не е начело на компанията, а властта беше поета директно от Серджо Маркионе. Това явно е позволило превес да вземе тази политическа фракция във Ferrari, която иска да види гърба на Алонсо и проектът за Формула 1 да бъде рестартиран.
Алонсо многократно умоляваше, изискваше и настояваше за подобрения във Ferrari, но поведението на тима показваше, че аргументите му не се приемат и разочарованието и у двете страни започна бързо да расте, особено през лятото на този сезон, за да се стигне до сегашната ситуация.
Алонсо заяви, че поставя на първо място интересите на Ferrari, но добави, че е наясно какво ще прави следващи сезон.
„Винаги поставям интереса на тима и на тифозите - Ferrari е марка, която е по-голяма от всички нас - пред моя интерес - обясни Фернандо на „Сузука" днес. - Ако има нещо в бъдещето, за което да говорим и нещо, което ще е по-добро за Ferrari, ще направя каквото е необходимо."
Така, какви ще са следващите стъпки на Ferrari и на Фернандо?
От лагера на Маркионе (и на Матиачи) идват сигнали, че италианците вярват, че могат да привлекат в Маранело Себастиан Фетел. Въпросът е дали могат да измъкнат световния шампион от договора му с Red Bull, който е до края на 2015 година. Шефовете на Red Bull до последно ще се борят срещу това, но този сезон не се развива добре за Фетел и шампионът не е доволен. Той изключително рядко критикува тима, но ако напусне Кристиан Хорнър ще разполага с двама млади, талантливи и бързи пилоти в лицето на Дениъл Рикардо и Даниил Квят.
Бърни Екълстоун също ще се намеси тук, тъй като той е близък с Фетел и вече е участвал в подобни трансфери - той помогна за преминаването на Михаел Шумахер във Ferrari в края на 1995. Скудерията се интересува и от Люис Хамилтън, но е трудно да си представим, че британецът ще напусне Mercedes, не и преди да изтече сегашният му договор, който е до края на 2015, а и той най-вероятно ще преподпише.
Най-вероятно 2015 ще е преходна година за Ferrari, тъй като тимът все още не може да догони лидерът този сезон във Формула 1 Mercedes по отношение на представянето на шасито и на двигателя.
Ако обаче Фетел не успее да се измъкне от договора си с Red Bull преди 2016 година, то се предполага, че Скудерията ще даде шанс на Жул Бианки, който е протеже на италианците и вече има два сезона с Marussia, а преди това една година беше тестпилот на Force India.
Този сезон Бианки се представя много силно с бавната кола на Marussia - три пъти влезе във втората част на квалификациите и в Монако завърши девети, което донесе първите точки в историята на тима. Дали ще е готов да кара за Ferrari? Можем да потърсим сравнение с Фелипе Маса, който изкара три сезона в Sauber преди да подпише с тима от Маранело.
Що се отнася до Алонсо, то двукратният световен шампион определено обмисля офертата, дошла от McLaren и Honda. Решението ще е много важно, защото това ще е последният му голям трансфер във Формула 1. Фернандо трябва да е сигурен, че ще направи правилния избор за следващите три години, тъй като след края на този контракт ще е на 36 години.
Със сигурност 2015 ще е сезон за развитие за новия мотор на Honda и преходен период за McLaren, където промените са сериозни. Голямото напрежение ще дойде за 2016, когато McLaren-Honda трябва да разполагат с болид, с който да печелят състезания и да се борят за титлата. И Алонсо иска гаранции, че това ще се случи.
Картинката на това, което се случва в McLaren не е много ясна заради завръщането на Рон Денис и неясната му към момента съдба начело на тима в началото на годината. От тима упорито отричат, но най-вероятно Денис ще бъде сменен от Герхард Бергер. Причината за това се крие в ангажиментите, поети от Денис към бахрейнските акционери в тима, че ако се върне начело на тима и измести Мартин Уитмарш, то той трябва да намери нови спонсори, които да попълнят бюджета на McLaren - нещо, което не се е случило до момента.
Алонсо няма да съжалява за Денис, ако се окаже, че Рон не е част от плановете за развитието на McLaren. Двамата се разделиха със зрелищни скандали през 2007. А в същото време натискът на Honda за привличането на Фернандо ще става все по-силен - японците се опитаха на няколко пъти да привлекат испанеца в края на миналото десетилетие, но не успяха нито веднъж. Може би сега вече това ще се получи.