Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Марешки продава бензиностанциите си, планира да се пенсионира

"Показах на хората, че имат възможност да живеят по-добре, те предпочетоха да живеят по-зле", коментира бизнесменът и бивш политик Снимка: БГНЕС
"Показах на хората, че имат възможност да живеят по-добре, те предпочетоха да живеят по-зле", коментира бизнесменът и бивш политик

Бизнесменът и политик Веселин Марешки е в процес на продажба на бензиностанциите си VM Petroleum. Той е потвърдил тези си намерения пред "Капитал".

Пред изданието Марешки е коментирал, че върви към "намаляване и разпродаване на бизнеса и че е взето решение за приключване", а самият той мислел да се пенсионира.

"Показах на хората, че имат възможност да живеят по-добре, те предпочетоха да живеят по-зле. Ако ние бяхме управляващи, нямаше да има такова ограбване на хората", коментира той.

Отново пред "Капитал" собственикът на "Инса ойл" Георги Самуилов съобщава, че е пред финализиране на сделка за покупката на две от бензиностанциите на Марешки, без обаче да уточни кои точно.

Засега не е ясно дали това ще е пълният обем на сделката или се преговаря и по нещо повече.

През 2015 г. Веселин Марешки влезе в бизнеса с бензиностанции, като тогава мотивите му бяха, че иска да снабдява сам собствените си фирмени автомобили. Компанията, през която Марешки развива първата си бензиностанция във Варна, е "Трейднет Варна" ЕООД, регистрирана в края на 2010 г.

Две години по-късно, вече като кандидат за депутат, той открива огромна бензиностанция с 50 колонки в столичния квартал "Люлин 4".

Според последния до момента отчет на компанията в Търговския регистър, към 2020 г. обектите на веригата VM Petroleum са 19. Според сайта на компанията обаче тя разполага с общо 17 бензиностанции, някои от които са наети. В специализирания сайт Fuelo пък са публикувани цените за 13 обекта.

Освен това VM Petroleum има и неработеща база за горива в Плевен и около 15 цистерни на лизинг.

Макар Марешки да посочва като причина за изтеглянето си от сектора, източници, цитирани от "Капитал", твърдят, че най-вероятната причина за този му ход е друга.

Оттам цитират като важни фактори тежкото положение на пазара на горива, изключително силните позиции на руската компания, която е и пазарен лидер - "Лукойл", както и почти невъзможният внос на алтернативни горива и ниските маржове, на които се работи.

Проблем обаче се оказвала високата цена, както и самите обекти, спецификата на самите бензиностанции и трудният пазарен момент. Пак според източници от пазара по неофициална информация цената, която е търсил за целия бизнес, била 25 млн. лв.

Темата за бензиностанциите и горивата беше ключова за политическата кариера на Марешки, който влезе в парламента с обещания за въвеждане на цени на бензина от 1,80 лв. за литър, докато обвиняваше по-големите играчи на пазара в картелни взаимоотношения и изкуствено надуване на цените.

Марешки нападна и тогавашния директор на "Лукойл България" Валентин Златев, като го обвини, че е "самозабравил се олигарх".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените