Според данни на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) рекламният пазар в България е нараснал с 8% през 2017-а. Това каза председателят на асоциацията София Пенева на "Форум на комуникационната индустрия", който се проведе в Sofia Event Center с надслов "Глобални посоки - локален фокус".
Пенева представи данни за рекламния пазар в страната и очерта тенденциите за тази година. Най-голям дял от микса държи телевизията с близо 60%, а в този сектор инвестициите тепърва се очаква да нарастват.
Според данните, събрани от български медии и медийни агенции, рекламният пазар в България достига близо 370,3 млн. лева нетни инвестиции. От тях дялът на телевизията е 220,2 млн. лева нетни вложения.
Големият дял се държи на това, че българските телевизии все още имат голяма гледаемост и че въпреки инфлацията остават гледаема медия, допълва София Пенева. За 2017-а нетната инфлация на телевизията е 13%.
При онлайн рекламата Facebook и Google заемат 50% от сегмента и се равняват на 75,1 млн. лева. Това е с 16% повече в сравнение с 2016-а и 10% инфлация на цените. Дялът на дигиталната реклама от медия микса е 20%.
Инвестициите в този дял варират между 30 и 35% по данни на големите агенции.
При печатните медии дялът на инвестициите нетно е 17%, а инфлацията е 2%. Радиото е привлекло 18,6 млн. лева инвестиции, а инфлацията в цените е 2%.
Инвестициите във външна реклама са 40,6 млн. лв. Това е от 5% и инфлация в цените от 4%, а каналът нараства основно заради ритейл сектора и телекомите на пазара, а дялът на външната реклама е 11%.
Събитието продължи с три тематични панела от лекции и дискусии, посветени на водещите световни тенденции в света на комуникациите.
След като бяха оповестени данните, имаше дискусия с участието на мениджъри на големи рекламодатели и агенции и изпълнителните директори на двете най-големи медии в страната, сред които Дидие Щосел, изпълнителен директор на Nova Broadcasting Group, и Флориан Скала, главен изпълнителен директор на bTV Media Group.