General Motors обяви плановете си да промени бизнес политиката си в Русия. Компанията ще намали присъствието на бранда си "Chevrolet", а Opel ще напусне пазара до края на годината.
Тези промени са част от глобална стратегия за подсигуряване на устойчивото развитие на компанията в дългосрочен период. Решението е да бъдат избегнати важните инвестиции на пазари, които имат несигурни перспективи в дългосрочен период.
Изпълнителният директор Opel д-р Карл-Томас Нойман посочи, че пазарната среда в Русия не оправдава голяма инвестиция за бъдещо локализиране на марката в страната. Заводът на General Motors в Санкт Петербург спира работа в средата на 2015 година, а договорът на Chevrolet с руската автомобилна компания GAZ ще бъде прекратен през 2015 година.
Съвместното предприятие GM-AVTOVAZ ще продължи да работи по настоящото поколение Chevrolet NIVA. А брандът Cadillac ще се развива в Русия през следващите няколко години.
Chevrolet и Opel ще работят тясно със своите дилърски мрежи в Русия, за да определят следващите си стъпки, като междувременно се гарантира, че компанията ще изпълни задълженията си към съществуващите клиенти през следващите няколко години. От компанията уверяват, че ще продължат да изпълняват гаранции и да доставят части и услуги за автомобилите Chevrolet и Opel и благодарят на клиентите и разпространителите си за лоялността.
Нойман посочва, че решението за действията им в Русия е взето, за да бъде защитен бизнесът на фирмата. Компанията планира да увеличи дела си в Европа до 8% и да достигне марж на печалбата от 5% до 2022 година.