Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

БДЖ търси да наеме близо 2000 души - какви заплати се предлагат там

Министърът на транспорта отговори и как Железниците се опитват да запълнят липсите в състава си Снимка: БГНЕС
Министърът на транспорта отговори и как Железниците се опитват да запълнят липсите в състава си

Българските железници имат общо около 2000 свободни работни места в четирите си компании - Национална компания "Железопътна инфраструктура", "Холдинг Български държавни железници", "БДЖ-Пътнически превози" и "БДЖ-Товарни превози".

Това стана ясно днес от отговор на служебния министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова на депутатски въпрос.

Най-голям е броят на свободните работни места в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Към момента там има щат от 11 651 работници и служители, от който 1305 места са незаети.

От думите на министър Стоянова се разбира също така, че средната заплата в НКЖИ е 1892 лв. бруто.

В "Холдинг Български държавни железници" по щат има 116 работни места, като от тях вакантни са 28. Там служителите получават месечна заплата от средно 2414 лева бруто.

В "БДЖ-Пътнически превози" - клонът на БДЖ, с който гражданите се сблъскваме най-често, има общо 5501 работни места, като към момента от тях свободни са 354. Средното възнаграждение на служителите в компанията достига 2117 лева бруто.

В "БДЖ-Товарни превози" при общ щат от 2354 работни места в момента се търсят още 305 души за работа. Средно там работещите получават заплата от 2282 лева преди данъци и такси.

Средната възраст на работещите в посочените държавни дружества е 52 години. Има и служители, навършили пенсионна възраст, които продължават на работят.

Министър Стоянова посочва, че за да се справят железниците с липсата на кадри, дружествата разчитат на собствени лицензирани центрове за професионално обучение, които предлагат и сключване на договори за работа в системата.

В тях се провеждат курсове за регулирани професии, ключови за жп транспорта - експлоатационна и ремонтна дейност, ръководители движение, придобиване на правоспособност за локомотивен и помощник локомотивен машинист, стрелочници и др.

Предлага се заплащане на курса на обучение, ежемесечна стипендия в размер на минимална работна заплата през целия период на обучение, сключване на договор и гарантиране на заетост, става ясно още от думите на министъра.

Паралелно с това, "БДЖ-Пътнически превози" изпълнява договор за дуално обучение и си сътрудничи с четири професионални гимназии в страната.

Разкрити и запълнени са 13 паралелки с над 150 ученици, обучаващи се по специалности и професии с недостиг.

Дружествата си сътрудничат още с Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков", Университета за национално и световно стопанство - София, Русенския университет "Ангел Кънчев", като се изпълняват стажантски и стипендиантски програми.

Отговорът на министър Красимира Стоянова завършва с припомняне, че тече процес по обновяване на подвижния състав и модернизация на железопътната инфраструктура, което ще подобри условията на труд на работещите в железниците.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените