Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Няма как третата линия на метрото да бъде пусната предсрочно

Пускат участъка от "Граф Игнатиев" до "Красно село" в началото на октомври Снимка: Webcafe
Пускат участъка от "Граф Игнатиев" до "Красно село" в началото на октомври

Няма как работата по третата линия на метрото в София да бъде завършена предсрочно. Това коментира пред БНТ изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев. Той описа работата по изграждането на линията като изключително трудна и сложна.

Към момента се очаква поетапното пускане на новата линия за пътници да започне в началото на октомври. Тогава ще започне движението в участъка "Граф Игнатиев"-"Красно село". До края на годината за движение ще бъде пуснат участъкът от "Граф Игнатиев" до бул. "Владимир Вазов".

Третият и финален етап включва пускането на движението по участъка от "Красно село" до "Овча купел". Той обаче се очаква да бъде завършен "през първата половина" на 2020 г.

В София вече са пристигнали първите 13 от общо 20 нови метровлака, които ще обслужват новата линия. Започва подготовката и на машинистите, която ще продължи около 6 месеца. Първоначално те ще се обучават на тренажор, а след това ще започнат тестове в участъка между бул. "България" и "Красно село". Влаковете ще могат да се движат както автоматично, така и в ръчен режим.

Братоев обясни, че линия 3 е с изцяло нова и съвременна система за управление. При нея влаковете могат да бъдат позиционирани до сантиметър, което ще повиши безопасността и ще осигури по-добра плавност на движението. Освен това новите станции ще имат перонни врати с височина около 1,5 м, които ще се намират между пероните и влака и ще се отварят автоматично с отварянето на вратите.

В крайният си вариант третата линия на столичното метро ще обслужва 200 000 пътници дневно.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените