Днес Йорданка Фандъкова надмина рекорда на известния учен-хидроинеженер и член-кореспондент на БАН - инж. Иван Иванов и вече е най-дълго задържалият се на поста кмет на София - вече 10 години, 3 месеца и 16 дни.
До този ден тази чест се падаше на инж. Иванов. Той е градоначалник на столицата от 25 май 1934 до 9 септември 1944 г., като под негово ръководство се случват множество нововъведения и подобрения в Столичната община, а този период е известен като "10 златни години за София".
Още преди да встъпи на поста си, той, в качеството си нахидроинженер, съдейства и работи за прокарване на рилския водопровод в София, за което тогавашният кмет на София ген. Владимир Вазов го нарича с прякора Рилски.
С постановление на Министерски съвет от 23 май 1934 г. и Указ 210 на цар Борис III е назначен за кмет на София.
По време на неговото управление започва планомерното изграждане на важни административни сгради. Сред тях са Съдебната палата, Народната библиотека, сградите на Българска народна банка и Министерство на вътрешните работи. Привлича архитектите Димитър Цолов, Иван Васильов, Алекси Квартирников и др.
Изградени са също и Централната сграда на Софийския университет (1934), зала "България" (1937), паметника на Патриарх Евтимий (1937), Музикалния театър (1938), сградата на Столична община (1939), Военното издателство (1944) и др.
По негово време е създаден и още един от символите на града - откритата къпалня "Мария Луиза".
На 30 ноември 1935 г. е подписан договор с Акционерно дружество "Оград" за строеж на стена на язовир "Бели Искър".
Под неговоти управление в рамките на столицата са присъединени и околните села Бояна, Горна баня, Драгалевци, Дървеница, Красно село, Княжево, Надежда и Слатина са присъединени към София.
Голяма част от централните улици и булеварди са ремонтирани, павирани и озеленени, като също така се работи за модернизирането на Борисовата градина и Южния парк, а улиците и булевардите се озеленяват.
Извършват се множество ремонти и по софийските улици. В колаборация с дрезденския архитект проф. Адолф Мусман е създаден, а впоследствие и утвърден от правителството градоустройствен план за планово и целесъобразно застрояване на София. Крайният план "Маусман" не е реализиран напълно заради избухването на Втората световна война.
Като кмет на София инж. Иван Иванов прави много и за развитието на транспорта в София, като през 1935 г. въвежда автобусен транспорт, а през 1941 г. са пуснати и първите тролеи из столицата.
Неговият мандат като градоначалник на София можеше и да бъде по-дълъг, ако не беше идването на комунизма в България. Още на 9 септември 1944 г. той е арестуван, като са му повдигнати първо икономически обвинения, а след това и политически обвинения.
На 22 април 1945 г. е осъден от Народния съд на смърт. След обжалване присъдата му е намалена на 15 години строг тъмничен затвор. На 9 декември 1946 г. е помилван и освободен от затвора. През 1948 г. е съдебно реабилитиран.
По нареждане на Георги Димитров е включен в хидротехническото строителство в България. Възстановено е правото му на работа като инженер. През следващите години участва в създаването на редица важни днес язовирни и ВЕЦ проекти.
Днес рекордът на инж. Иван Иванов беше подобрен от Йорданка Фандъкова, която за пръв път положи клетва като кмет на София на 23 ноември 2009 г.
Ако спазва обещанията си от последната кампания за кметските избори, до края на сегашния й мандат се очаква да бъдат завършени ремонтите на десетки квартални улици. Трябва да заработят Княжевският и Драгалевският лифт, а общинската администрация да предоставя по-бърза услуга на гражданите.