Столична община предвижда от есента максималната скорост на движение в центъра да стане 30 км/ч. Това ще бъде първата градска „успокоена зона", в която ще се осъществява съвместно велосипедно и автомобилно движение. Тя ще бъде между бул. „Христо Ботев", ул. „Алабин", ул. „Леге", бул. „Цар Освободител" и бул. „Васил Левски"
Цялостната реализация ще приключи в края на 2018-а година, когато трябва да бъде завършено и дългочаканото обновление на зоната около ул. „Граф Игнатиев" и площадите „Гарибалди", „Славейков" и „Патриарх Евтимий", коментира пред Дарик зам.-кметът по транспорта на града Любомир Христов.
"Целта е да се осигури максимална безопасност на движението на велосипедистите или осигуряване на обозначено трасе за велосипедисти чрез полагане на маркировка на пътното платно, или там, където габаритите на улицата са значително по-тесни, велосипедистите ще се движат на пътното платно заедно с автомобилите, така нареченото споделено трасе", разказа Христов.
Междувременно градската управа продължава работа по проектите за обновяване на четири централни зони, които предизвикаха силен обществен отзвук. Отпадна вариантът за тунел по бул. „Цар Освободител" при сградата на Националната художествена галерия. Останалите проекти предвиждат трамвай - совалка по ул. „Граф Игнатиев", трансформация на книжния пазар на площад „Славейков" и кръгово движение пред Националния стадион „Васил Левски".
$За да бъдем готови през 2017-та година с избрани изпълнители, да бъдат съгласувани проектите и паралелно с това да се получи одобрение за финансирането, включително в зависимост от темповете на изпълнение на проекта за метрото, трафика в централната градска част, поетапно ще изпълняваме другите проекти, тъй като имаме краен срок до 2018-та година", обясни Христов.