Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Каква е политиката спрямо електричеството?

На политиците им е трудно да приемат, че има големи и безвредни автомобили като Fisker Surf
Surf излиза на пазара през 2013 и реакциите спрямо него ще са интересни

Наскоро си позволих да спекулирам с това какво би станало, ако се появи хибриден модел на Range Rover, създаден от рециклирани кутийки от бира или кока кола. Интересна ще ми е реакцията на активистите, които се борят срещу разпространението на SUV моделите. Но, в интерес на истината, това мое предположение скоро може да се превърне в реалност.

През 2011 правих интервю с Хенрик Фискер за новия модел на компанията му - Surf и той ми каза нещо невероятно: той и компанията му си имат проблеми с определени скандинавски политици, които не са щастливи от идеята, че е възможно един голям, тежък и скъп автомобил, който може цял ден да кръжи из някой голям град и да не отделя вредни емисии, защото се задвижва от електричество.

Явно политиците не са имали предвид автомобил като Surf, когато са градили визиите си за по-зеленото бъдеще, което ни очаква. На пръв поглед звучи невероятно, но е факт. Просто политическата класа е свикнала да ползва за боксова круша бавно реагиращата автомобилна индустрия, която е удобният нарушител и замърсител, но сега това се променя, при това много бързо.

Нали помните бившият кмет на Лондон Кен Ливингстън. Той предложи такса в размер на 25 лири на ден за автомобили, които отделят над 225 грама въглероден двуокис на километър. Таксата трябваше да се плаща за влизането на тези автомобили в централната част на Лондон. И Porsche представи базова версия на своя 911, която отделяше 224 грама въглероден двуокис на километър.

Днес, производителите на луксозни автомобили все по-бързо внедряват различни форми на хибридно задвижване в своите модели (или пък намират начин да увеличат пробега на електрическите си модели - като при Karma и Surf на Fisker). Към настоящия момент, батериите на колите са достатъчни, за да гарантират нормален пробег в рамките на един ден. И това беше потвърдено от изследване на една от авторитетните комисии във Великобритания, която се занимава със стратегиите при използването на новите технологии.

Изследването е продължило три месеца, като е събирана информация за експлоатацията на 340 електромобила, които са се движили по пътната мрежа на Великобритания. Според резултатите от него 40 процента от маршрутите са по-къси от 4 километра, а 60% от пътуванията са по-къси от 8 километра.

Това потвърждава, че електромобилите, оборудвани само с батерии отговарят на изискванията на голямата част от водачите.

Но дали политиците не се опитват да спрат късите пътувания с автомобили? Дали не искат да ни свалят от автомобилите, които се движат в градовете? Как ще реагират те, когато видят, че учебните коли са Volvo V60 Hybrid или някой огромен SUV?

Най-малкото, сместването на батерия в хибрид, която да осигури енергия за целодневното му движение, е по-лесно когато разполагате с по-голям автомобил.

Сега остава да видим как политическата класа ще приеме развитието на автомобилите и бързия прогрес на електромобилите.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените