Случвало ли ви се е изведнъж да започнете да чувате по-тихо своите събеседници по време на телефонни разговори? Или пък самите те да ви казват, че едвам успяват да доловят гласа ви?
Причините за това може да са много - от неизправност на софтуерно ниво до проникване на вода в слушалката или микрофона, което създава проблеми.
Наскоро, Yettel представи изцяло нова услуга - "Смартфон диагностика", с която потребителите могат по всяко време да проверят състоянието на своето мобилно устройство - бързо и лесно. Преди да ви запознаем с нейните функции нека поговорим за това какво представлява и защо е полезна.
Това е първата напълно дигитална услуга на български език, предлагана от мобилен оператор в България. Тя представлява подробна проверка на устройството - както софтуерна, така и хардуерна, чрез серия от тестове, които имат за цел да оценят състоянието и производителността му.
Това е отлична превенция, с която биха могли да се открият навременно много от проблемите, които впоследствие създават по-големи неприятности и налагат сериозни ремонтни разходи.
До края на октомври всеки потребител може да изпробва услугата напълно безплатно в мобилното приложение на Yettel, дори да е абонат на друг телеком. Важно е да се отбележи, че тя работи както с Android, така и с iOS устройства и с нея бихте могли да проверите дори състоянието на таблета си.
Как да диагностицираме смартфона си?
"Смартфон диагностика" извършва тестове в шест основни категории: "Аудио", "Камера", "Дисплей", "Сензори", "Бутони" и "Софтуер".
По време на повечето от тях потребителят е активен участник и трябва да изпълнява указания, показани на екрана.
При проверката на аудиокомпонентите се използва "Text-to-Speech" функцията. Прочитат се случайни цифри през слушалката, а след това и през високоговорителя, които след това трябва да се въведат. За тестването на микрофона те излизат на екрана и трябва да се кажат на глас. Последната процедура е малко по-различна за хората с iOS устройства - те трябва да изрекат произволна дума.
За тестването на камерите се използва Google ML Kit. Със задните камери трябва да сканираме произволен баркод, за да преминем нататък, а селфи камерата е необходимо да улови как се усмихваме.
Изпробването на екрана се осъществява с "оцветяване" на цялата му площ, а бутоните за усилване и намаляване на звука е необходимо да се натиснат, за да бъде потвърдена правилната им функция.
Ако сте с iPhone, същият тест се прилага и за суича за заглушаване.
За проверката на вибрационния мотор смартфонът трябва да бъде поставен на плоска повърхност и тестът се извършва автоматично. Наличните софтуерни актуализации, RAM паметта и пространството за съхранение също се проверяват софтуерно, като от се изисква само да се натиска "Напред".
Всичко необходимо на едно място
"Смартфон диагностика" е изключително лесна за използване, дори да нямате задълбочени технически познания. Нужно е само да я изберете от меню "Услуги" с приложението на Yettel и целият процес след това е ясно обяснен, стъпка по стъпка.
Услугата е сред новите попълнения в пакета "Смартфон вселена", който Yettel предлага на своите клиенти за по-дълъг и пълноценен живот на устройствата. Експертната грижа включва още удължена гаранция - три вместо стандартните две години за всички смартфони, закупени от оператора.
В случай на повреда, сертифицираният сервизен център на Yettel обслужва гаранционно и извънгаранционно най-популярните марки смарт телефони. А застраховката "Смартфон протект" осигурява допълнителна защита срещу различни видове инциденти. Сред предимствата са гъвкави условия за лизинг и отстъпка при рециклиране на стари устройства.
Всичко това превръща телекома в едно от най-добрите места за закупуване и притежаване на мобилни устройства и аксесоари.