Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какви са разликите между българското и английското образование

Какви са разликите между българското и английското образование

В публичното пространство е казано и изписано много за разликите между английската и българската образователна система. Най-често сравненията са ориентирани по-скоро към аудиторията на родителите, ето защо тук предлагаме гледната точка на учениците на Darbi College, които са преминали от българската към английската система и в процеса сами за себе си са установили основните разлики.

“Английското училище ме направи независим. Може да ви се струва странно да смятам, че това е предимство, но повярвайте ми, така е. Учителите не просто ми преподаваха материала в час, но направиха от мен независим ученик, което много ми помогна в университета.“

„В час липсва изкуственото напрежение между ученик и учител, което се усещаше в предишното ми училище. Това, че не учителят, а изпитният борд поставя оценката ми, не оставя място за фаворизиране или пък напротив – за антипатия, което се отразява на оценката.“

„До преди две години не вярвах, че ще го смятам за предимство, но в колежа няма място за помощни материали по време на изпитите. На изпита сядам сама и разчитам 100% на собствените си знания и умения. Знам, че оценката, която ще получа може и да не е най-високата възможна, но зад нея на 100% стоят моите знания и възможности и никой не може да го оспори.“

„Тези четири години успях да видя цялостната картина. Тръгнах отзад напред – имах за цел да постигна максимална оценка, защото кандидатствах за медицина, която е много конкурентна специалност. За да стигна до там трябваше да знам какво и как да напиша на изпитите и как да провеждам практически експерименти, но преди това ми се наложи да се отърся от доста от старите ми навици на учене.“

„Най-трудно ми беше да свикна с изпитите на всеки две седмици. Няма значение дали си болен, колко имаш за учене, какви други изпити имаш в същия ден или пък дали е денят преди коледната ваканция. Текущото оценяване не се отлага по никакъв повод. Веднъж щом свикнах обаче, нищо повече не можеше да ме уплаши. Докато колегите ми в университета отлагаха изпити, защото не са подготвени, на мен никога не ми хрумна да не се явя на изпит. Не е нужно да казвам, че не ми се наложи и да повтарям!“

„Когато завърших 10. клас в българското ми училище и ми предложиха да се преместя в английски колеж, ми казаха, че ще трябва да уча само 4 предмета. Попитах дали съм чул правилно. Оказа се, че в 12. клас дори ще останат само 3 предмета. Концентрация на учебни предмети, английска диплома, която ми осигурява директен прием в университет, без комбинация с българска диплома – какво по-хубаво!“

„Повечето ми приятели, както и аз, се страхуваха от смяна на училището по средата на гимназията. При нас е прието, че това се случва, само ако имаш проблеми в предишното училище и повечето хора се стараят да го избягват. Оказа се обаче, че в английската система подобни прехвърляния след 9. или 10. клас са нормални. Завърших IGCSE тук в София, след което без проблем заминах за A Level в Англия.“

„Харесва ми това, че английската система има начин да отличи изключителните ученици от отличните. В предишното ми училище бях наравно с всички останали, които получаваха шестици. Тук обаче имам шанс и за А*, което е нещо като „6+“. Смятам, че и българското училище трябва да намери начин да поощри амбициозните ученици, които се отличават дори и от най-добрите.“

„Госпожата ми по икономика винаги казваше, че ние сме екип. Аз обаче ѝ казвах, че аз съм този, който отива на изпит в края на годината, и провалът или успехът си е мой. След почти пет години, прекарани в това училище, сега знам какво имаше предвид тя. Екипната ни работа е процес на израстване и за двете страни, в който виждам крайния резултат от усилията си. Това, че оценката ми е дадена от непознат учител, който никога не ме е виждал, не знае от къде идвам и как се казвам, ѝ придава още повече тежест и важност за мен. Тя е оценка и за мен, и за учителката ми. За щастие на последната сесия и двамата бяхме оценени добре!“

Горните мнения на ученици обобщават идеологията на английското средно образование, което вече 10 години е достъпно и в България. Darbi College е първото английско училище, което предлага дипломите IGCSE и A level в страната ни.

Десетгодишният ни опит и лицензът от Cambridge International Examinations Board ни дават цялостен поглед не само върху процеса на обучение, но и следването и кариерното израстване на всички ученици, които ни се довериха през последното десетилетие.

Приемът в Darbi College след завършен 8. или 9. клас в степента IGCSE и след завършен 10. клас в програмата A Level продължава и в момента до запълване на свободните места. Регистрирайте се за лична среща с екипа на Darbi College на 12 юли 2017 г. За контакти: +359 2 998 30 55, college@darbi.eu и тук darbicollege.com

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените