Трий тъмното минало в нета - работодатели четат

Младите хора са изложи толкова много лична информация в социалните мрежи, че това може да доведе до промени на тяхната самоличност в бъдеще - за да скрият "тъмното си минало" в киберпространството.

Главният изпълнителен директор на Google Ерик Шмид предупреди потребителите на мрежи като Facebook, че може да бъдат принудени да променят имената си, за да са избегнат последиците от поведението си в нета.

Около 600 милиона души имат лични профили, голямата част от които са достъпни и за напълно непознати на тях хора.

Шмид заяви, че огромно количество "неудобни" подробности и детайли от живота на младите потребители биха могли да ги преследват и създадат проблеми, когато кандидатстват за работа в бъдеще. Той отправя призив към тези потребители да ограничат количеството лична информация, която предоставят онлайн - при това без ограничения.

"Не вярвам, че обществото разбира какво се случва, когато всичко е изложено на показ, достъпно и записвано през цялото време," казва той пред "Уолстрийт джърнъл". Смятам, че трябва да започнем да мислим за последиците от това, казва мениджър №1 на Google.

Миналата година подобно предупреждение отправи и американският президент Барак Обама, който призова младите хора да не постват "глупави неща" в интернет. Обама, който е известен като активен потребител на социални мрежи - Twitter например, заяви, че те трябва да бъдат внимателни за постингите си във Facebook - "в случай че работодателите се сдобият в бъдеще с тях".

"В епохата YouTube каквото и да правиш, то ще бъде изтеглено и видяно отново по-късно в живота ти," каза Обама.

Коментарът на Шмид засяга размера на личната информация, достъпна онлайн, повечето от която е на практика незаличима. Тази информация включва шумни, разкрепостени - и пиянски, веселби на млади хора, които обикновено съжаляват за "показването" им онлайн, когато пораснат.

Потенциални работодатели имат достъп до снимки, видео и блогове, които може да са дори отдавна забравени от потребителите, само с няколко кликвания на мишката.

"Г-н Шмид е напълно прав за това колко много информация излагаме онлайн", казва Дилън Шарп от сайта Big Brother Watch пред The Independent. "Точно сега има милиони малки деца и тийнейджъри, които, когато кандидатстват за работа след 10 години, ще открият, че има толкова много неудобни и компрометиращи неща за тях онлайн, че няма да могат да започнат..."

Шарп обаче не скрива, че е ирония от страна на Шмид да претендира колко е загрижен за неприкосновеността на личния живот при положение, че Google e в центъра на скандал заради "неволното" - по обясненията й, събиране на лични данни чрез услугата Street View. Световната търсачка отказва да върне събираните в продължение на години данни от незащитени лични мрежи, влага милиарди за съхранението им, което й позволява да използва интернет така че да може да насочва персонализирани реклами.

Скандалът обхвана няколко големи европейски страни, сред които Великобритания и Германия.

Google е компания, която се е специализирала в това да знае къде сте, какво правите и с кого говорите, казва Шарп, чиято организация води кампания срещу Street View. Крис Уилямс от уебсайта за технологични новини The Register също обвини шефа на Google в лицемерие. "Да записваш всичко и да го правиш достъпно за всеки друг през цялото време - това е Google. Това е начин да печелиш красиво от това, че обществото не разбира последиците", добавя Уилямс.

#2 Elisaveta Dimovchyiska 19.08.2010 в 10:12:55

Абсолютно подкрепям тази възможност да има и обратното явление - служители да споделят в мрежата своите впечатления от дадена компания. И нека големите корпорации като Гугъл вместо да предупреждават по гореописания начин, да разработят такива мрежи за споделяне, ей тъй поне за постигане на баланс. Защото да не се заблуждаваме, че тава мрежа може да просъществува на национално или локално ниво..... първо стартира добре "бгработодател", но после започна цензура и може би подкупи под масата от страна на работодатели, кой знае и дали не е било това именно далечната "комерсиална" цел на сайта. и сега там почти никой не пише. логичния завършек на една подмолна организация.

#3 memo 19.08.2010 в 13:11:17

Аз пък се радвам, че работодателите могат да влязат в нета и да видят информация за всичките си кандидати за работа, така глупаците ще отпаднат и ще имам по-голям шанс. ;)

Новините

Най-четените