Необходима е стратегия за дигиталната индустрия

Няколко дни, след като стана ясно, че лидерът на БСП Сергей Станишев е загубил правата върху домейна stanishev.bg, разговаряме с новия собственик на домейна Пламен Русев. Председателят на борда на еАкадемия и основател на Webit купи домейна на търг за 700 лева от блогъра Иво Апостолов.

В понеделник Пламен Русев изпрати открито писмо до Сергей Станишев, в което призова лидера на БСП и всички политици да обърнат по-сериозно внимание на личния си имидж онлайн и дигиталната индустрия в България.

"Аз нямам нужда от stanishev.bg, но имам нужда от честни, постоянни, отдадени политици, които да помогнат на тази държава", написа Русев.

"Ние всички имаме нужда от знаещи, можещи и подготвени за новите дигитални реалности управници, които да осъзнават потенциала на дигиталната и технологична индустрия и да работят в посока страната ни да печели от това - като се започне от формата на комуникация с избирателите и се стигне до е-правителство, международен маркетинг и реклама на страната като инвестиционна и туристическа дестинация и конкурентоспособност за българския бизнес и др.

Политиците трябва да осъзнаят каква отговорност носят пред младите хора, будните мозъци, които отдавна изразяват себе си и намират професионална реализация с новите технологии, но за съжаление извън България - защото тук липсва цялостна стратегия на държавата за тази индустрия. За да има такава, политиците ни следва да се грижат и за личния си имидж онлайн. А не да губят своята самоличност и дигитална идентичност толкова лесно. Писането и диалогът с хората онлайн не е комуникация от време на време, което е против всички правила и нЕтикет".

Защо реши да купиш домейна stanishev.com и да напишеш откритото писмо до Сергей Станишев?

Защото неговият домейн се продаваше.

Има ли реакция от страна на лидера на БСП?

Да, късно снощи се свързаха с мен и днес очаквам развръзка.

Това ли е начинът политиците да ни обърнат внимание?

В някои държави политиците търсят мнението на хората. В нашата, когато изказваме мнение - като че ли се натрапваме. Социалните медии демократизираха комуникацията и дадоха глас на хората - дадоха им власт. Време е политиците и брандовете да го осъзнаят и да се съобразяват с това. Това би било полезно за самите тях.

Случилото се е пример за това. Иво Апостолов не е търсил вниманието на нито един политик, но домейнът беше ползван за политически цели и нямаше начин да не се стигне и до тази тема. Но примерът е добър за всички - и за бизнеса и за политиците. Дигиталната идентичност - било тя за личност, за бизнес, за държава е първата и най-важна стъпка в изграждането на образ онлайн.

Разбира се, това е само началото. Аз взех повод от търга, който разиграваше Иво, но причината се корени в желанието ни да помогнем в развитието и образоването на пазара. И за това са нужни и политиците. Нужна е стратегия.

Не се ли притесняваш, че ще те обвинят, че си правиш някаква лична кампания?

Не. За всяко нещо трябва да има причина. Аз нямам причина да си правя лична кампания. Но, да, определено правя кампания. Кампания за индустрията. Опитвам се да покажа важността й, както и нуждата от подготвени хора - нуждата от образование и като цяло нуждата от държавна стратегия.

Наличието на стратегия ще направи нещата по-различни. Образованието в тази област ще се превърне в приоритет. Малкият и среден бизнес, който има изключителни възможности за развитие в дигиталната сфера, ще стане на фокус. Младите хора ще имат възможност за финансиране на идеите си, свързани с технологии и диджитъл по програми, създаден от държавата, държавата ще спре да пръска милиони за сайтове и реклама на страната ни, защото ще знае, че тези суми са абсурдни, а нужните пари ще бъдат инвестирани смислено; е-правителството ще създаде прозрачност...

Ще се появят български дигитални продукти, които ще станат популярни...

Те ще привлекат вниманието към България, като инвестиционна дестинация... младите и умни българи няма да се надпреварват, кой да излезе първи през терминал 1 или 2 на летището в София... всичко това благодарение на дигиталната индустрия, защото в момента тя е магнит за младите и умни хора, за инвеститорите... защото е символ на иновации и прогрес.

Разбира се, че правя кампания. Тази кампания я правим не от вчера. Webit Congress, eGov Summit, световните имена, които посетиха България по наша покана от 2008 г. досега са все част от тази кампания. Не я правя само аз.

Много са хората, които се опитват да покажат важността на индустрията - протестъта срещу ACTA, събрал 8000-10 000 човека само в София е поредното доказателство за значимостта на процесите. Време е да им се обърне внимание. Това е за доброто на България и сигурна инвестиция в бъдещето на хората тук.

#2 majmuncho 10.03.2012 в 02:29:45

проблема едва ли е в липсата на дигитален имидж ... проблема е в липсата на имидж ... за дигитален ще си направят снимка с дигитален фотоапарат паъ Станишев сега ще си регистрира stani-chef.bg ... той и без тва само шеф е реботил (е не точно като шеф-готвач, но пък е по добре за домейна )

Новините

Най-четените