В цялата история на съществуването си Versace винаги е бил “лъскав” бранд. Логото му - митологичното същество Медуза, е лесно разпознаваемо. Самата къща често поставя името си върху различни дрехи, така че да се знае откъде са дошли. А черешата на тортата е златният цвят, свързващ се механично с богатството.
Най-силният период в продажбите на Louis Vuitton беше, когато пуснаха кафявите си чанти със златистата щампа LV върху тях. Колекцията беше класическа въдица за хората, които пазаруват в бутиците им само за да демонстрират, че могат да си го позволят.
Специализирали се в областта да таргетират бедните хора, които искат да минат за богати, са и Gucci. Работа върши логото им - преплетените букви G, водещата шарка на марка - зелено и червено - и хитовите дизайни на чанти.
Шаловете на Hermes и прословутата им чанта “Бъркин” са класиката в жанра, от която заможните странят, а по-бедните копнеят. И двата артикула на модната къща са доволно известни и навяват асоциации за много пари.
Сама по себе си марката е достатъчно свидетелство за положение в обществото и от бранда не са пропускали да се възползват от това. Направили са чантите си, туид костюмите и парфюмa Chanel №5 синоними за състояние, така че да примамват всеки, който иска да замирише на охолство.
При спортните стоки нищо не говори по-ясно, че човекът срещу вас се опитва да ви главозамае с парите си, от това, че се е затрупал в екипи на Nike.
Марката с блестящите рокли съществува предимно за кредитните карти на хора, които току-що са се сдобили с пари. Наследствените милионери рядко биха посегнали към толкова лъскави платове.
Любимата марка на поколението Z също експлоатира жаждата да се причислиш към каймака в обществото поне с външния си вид. Balenciaga имат богата колекция от дрехи, които носят името на дизайнерската къща. Класическият им силует също стана разменна монета за чувството да си богат.
Марката е спрягана за луксозна, но е предимно примамка за парвенюта, които искат да оставят впечатление, че живеят в разкош.