Около коледните празници повечето американци се наслаждават на ваканции и празнуват със семейството си. Но през декември 2015 г. вместо да празнува, Рейчъл Мансфийлд е съкрушена, след като е уволнена от работа.
В онзи труден момент 2 важни особености на нейния характер й помагат да се поучи от случилото се и да стане свой собствен шеф: реална самооценка и непоколебима решителност.
Сега тя е успешен инфлуенсър в социалните медии, който може да се похвали с над 200 хил. последователи в Instagram.
Мансфийлд се самообявява за "ентусиаст на десертите". Профилът й в Instagram е фокусиран върху ежедневното й меню, новите рецепти, които опитва, нейните любими ресторанти и фитнес програма.
Тя е особено голям почитател на каланетиката.
Идеята да превърне своето редовно присъствие в социалните мрежи в бизнес идва от родителите й. Те я съветват да се оттегли от жестоката реалност на корпоративния свят и да създаде нещо свое. По думите на майка й и баща й „корпоративният свят винаги ще го има".
Мансфийлд работи като секретарка в компания за храни и напитки в Ню Джърси, но не получава достатъчно добро заплащане и се чувства подценена. Въпреки това, тя харесва работата и се старае много с амбицията да гради кариера.
Уволнението - крачка към социалните мрежи
Когато създава блога и профила си в Instagram през март 2015 г., целта й е да докаже, че може да продава и доставя домашно приготвена храна в Манхатън чрез социалните мрежи. През септември същата година Мансфийлд се омъжва, има стабилна работа и за няколко месеца идеята й остава на заден план.
Малко по-късно обаче е уволнена. "Бях толкова шокирана. Излязох на улицата и буквално започнах да плача", разказва тя. Младата жена се прибира вкъщи в състояние на тотален шок. Когато осъзнава, че е безработна, получава паническа атака.
"Невъзможно е да си намериш работа по празниците, тогава всички са на почивка и никой не наема хора. Нямах идея какво ще правя", спомня си Мансфийлд.
Но вместо да се отдаде на депресия и самосъжаление, тя започва да търси изход от трудната ситуация. "Общо взето съм жилав човек. Не стоя на едно място, винаги се занимавам с нещо", разказва младата жена пред CNBC.
По това време Мансфийлд има само 10 хил. последователи в Instagram, но е наясно, че ако иска да създаде печеливша маркетингова агенция, трябва да инвестира в марката си и да увеличи аудиторията си.
"Само публикуването на хубави снимки не е достатъчно, за да изградите бранд в социалните медии. Трябва да създавате качествено съдържание", посочва Лорена Гарсия, съосновател на агенцията за социални медии и управление на марки Bloguettes.
Мансфийлд започва да се обръща към приятели, бивши колеги и различни марки. Работи от рано сутрин до 11 вечерта, както и през повечето уикенди. Непрекъснато проверява електронната си поща.
"Провалът не беше вариант и бях толкова решителна. Свикнала съм да съм независима и не исках да моля родителите си за пари", казва тя.
Упоритият й труд скоро започва да се отплаща. Аудиторията на нейния блог и профил в Instagram бързо се увеличава и компаниите сами започват да я търсят.
Сред тях са компанията за доставка на органични храни Sun Basket, билковите напитки Rebbl, които се предлагат в търговската верига Whole Foods и популярна верига фитнес зали.
Но нарастващият интерес също има своите негативи.
Да бъдеш успешен и да печелиш пари
Компаниите плащат на Манфсфийлд да разработва и публикува рецепти в своя блог, както и да популяризира техния бизнес в социалните медии.
Понякога обаче фирмите се опитват да я убедят да рекламира продуктите им или да си партнира с тях, надявайки се тя да го направи напълно безплатно.
"Необходима е самоувереност, за да изпратиш правилното послание. Трябва да имаш самоуважение и да си знаеш цената, защото иначе хората ще се опитат да те смачкат", обяснява Мансфийлд.
Важно е да знае с кои марки да си партнира и кои биха си платили, ако тя не повярва в продуктите им.
Защо ли? Защото читателите имат доверие на продуктите, които младата жена рекламира и тя иска да запази този ценен актив.
За инфлуенсърите в социалните медии изборът на марки, които съотвестват на техните ценности, е от първостепенно значение. Когато партньорствата не са достоверни, аудиторията започва "да се съмнява във вашата достоверност и се разочарова, защото е инвестирала във вас", посочва Гарсия.
На предишната си работа Мансфийлд получава 40 хил. долара годишна заплата. Мечтае за още 10 хил. долара отгоре.
Година и половина по-късно, работейки като разработчик на рецепти, хранителен стилист и блогър, тя печели 6-цифрени суми, които постоянно се увеличават.
Младата жена признава, че изминалата година е била вихрена. "Можех да се откажа от 40-те хил. долара до края на живота си", споделя тя.
Да си инфлуенсър в социалните мрежи е доходоносна работа. Някои от тези хора печелят по 15 хил. долара само от един пост в Instagram. Подобен успех обаче не се постига изведнъж.
Влиянието и визията карат марките да дойдат при вас. Но са нужни още стратегия, отдаденост и здрава работа, което е трудно за повечето хора. Много хора отварят блогове и профили в социалните медии като бизнес инициатива, но в крайна сметка се отказват, защото е твърде трудно, обяснява Лорена Гарсия.
Като едноличен собственик на бизнес, Мансфийлд изпълнява разнообразни роли. Тя е "изпълнителен директор, творчески директор, счетоводител, администратор и финансов директор".
Няма кой да й определя цели и крайни срокове, затова са нужни концентрирани усилия, за да се получат нещата. "Няма кой да ми каже, че трябва да създам или проведа ваканционна кампания, или че е нужно да си партнирам с тази или онази марка", казва младата жена.