Ако следите Twitter акаунта или Instagram-a на Дейна Брунети, без да знаете кой е той, бихте решили, че сигурно е журналист на свободна практика или баща, който се грижи за детето в къщи, докато жена му е на добре платена работа като адвокат или банкер.
Ще си помислите първото, заради изобилните и забавни туитове, а второто - заради множеството снимки на тригодишната му дъщеря Естела.
Снимка: Instagram
Всъщност Брунети е един от най-могъщите продуценти в Холивуд, който седи зад хитове като House Оf Cards, "Социална мрежа", "Капитан Филипс" и дори "Петдесет нюанса сиво".
42-годишният Дейна Брунети е бизнес-партньорът на Кевин Спейси, а в скоро време вероятно ще се се превърне и в съсобственик на цяло филмово студио.
А биографията му е, може би, една от най-необичайните в бизнеса.
Като прибавим към нея нетрадиционния му подход към индустрията и иновативните му идеи, няма как да не заключим, че със сигурност той е един от хората, който си заслужава да следим отблизо. Защото скоро Брунети може не просто да е продуцентът на любимия ви сериал или филм, а въобще да революционизира Холивуд.
Със закупуването на фалиралото студио Relativity той възнамерява да произвежда филми, каквито индустрията сякаш вече е позабравила да прави - добре разказани, интересни истории за средния зрител.
Не знам за вас, но аз все по-рядко стъпвам в кино салоните, защото, за да изгледам продукции от сорта на "Батман vs. Супермен" до края, ще ми трябва една опаковка антидепресант.
Придобиването на цяло студио означава, че Брунети най-после ще има на разположение собствена инфраструктура и готов производствен и разпространителски екип.
Relativity Media е продуцент или съпродуцент на филмите "Американски гангстер", "Войната на Чарли Уилсън", "Шаферки", "Клетниците", "Враг номер едно". Брунети дори е работил със студиото при създаването на "Социална мрежа".
В последните две години обаче Relativity изпада в тежко икономическо състояние след серия от слаби филми и все повече се появява във финалните надписи като "дистрибутор", вместо "продуцент". Миналата година студиото обяви, че влиза в процедура по обявяване на фалит.
Когато Брунети и Спейси заявиха интереса си да спасят студиото в края на миналата година, това бе новина, достойна за първата страница на Wall Street Journal.
Снимка: Instagram
Смяташе се, че Спейси ще стане изпълнителен продуцент. Тези дни актьорът обяви, че предпочита да прехвърли административните отговорности на Брунети.
Сделката за придобиването на Relativity тепърва трябва да се одобри от съдията по делото за банкрута. Едно от изискванията компанията да получи добри условия от съдията, за да поеме по пътя на финансовото оздравяване, обаче е Спейси да бъде изпълнителен директор.
Спейси и Брунети се аргументират, че така или иначе Брунети ще отговаря за администрацията, докато актьорът е официалното лице.
Ако сделката мине, Брунети ще стане един от най-влиятелните хора в развлекателната индустрия. А за всички нас, които искаме да гледаме увлекателни истории, това е добра новина.
Ако животът на холивудския продуцент беше филм, то той би бил издържан в инди стил, съчетан с трагедия, много комедия и в него ще присъства симпатичен, ръбат герой, който, някак без да иска, налучква правилната посока.
Майка му напуска семейството, когато Дейна е малък, заради любовта си към друга жена. След бурно детство, едва на осемнадесет, той се записва като доброволец в брегова охрана (Coast Guard) на САЩ, защото приятелката му е бременна и им трябват пари. После се оказва, че бебето не е негово.
След няколко години в брегова охрана, той работи за кратко като брокер на акции по телефона - точно както във "Вълка от Уол Стрийт". После отива в една от първите компании за безжичен интернет в САЩ и започва да прави по-сериозни пари.
Когато е на 24 години, на вечеря през 1997-ма в Ню Йорк сити случайно се среща с Кевин Спейси. Двамата се харесват от пръв поглед и актьорът полу-шеговито предлага на Брунети да му стане личен асистент.
Позицията, естествено, е стъпка надолу, но пък предлага живот и връзки, за които други само мечтаят. Брунети, който няма висше образование и дори не е ходил на театър преди да срещне Спейси, учи филмовия занаят направо на снимачната площадка на "Американски прелести".
Откъде знаем всичките тези подробности?
Брунети сам ги разказа за февруарския брой на сп. Vanity Fair. Това е една от особеностите на характера му, очевидно отличаваща го от типичните известни хора, настояващи всичко да минава през филтъра на професионален PR.
Брунети сам пише и множеството си послания в Twitter и не крие, че понякога не може да повярва как някой като него живее подобен живот.
Като продуцент е известен с това, че не щади усилията си, за да прокара дадена идея. Журналистът Бен Мезрич му разказва идеята си да напише книга за създаването на Facebook, но обяснява, че другият създател на социалната мрежа Едуардо Саверин не иска да разкаже пикантни детайли за Марк Зукърбърг.
За да получи подкрепата на Саверин, Дейна Брунети започва да го води по партита в Холивуд и дори намира красиви и умни жени от азиатски произход - любимата комбинация на Саверин.
В крайна сметка последният не устоява на ухажването - резултатът е бестселър за Мезрич, а за Брунети - филма "Социална мрежа" за продуциране.
Брунети рядко крие какво мисли. Когато сп. Hollywood Reporter го пита за реакцията му по повод изявленията на Дакота Джонсън и Джейми Дорнън, че искат увеличение на хонорарите за следващите части на "Петдесет нюанса сиво", той директно заяви, че няма да пролива сълзи за някой, който иска да в този бизнес, само защото проектът му в успял, но парите са малко. После добави, че сделките просто не се правят така - когато се подписват договори, всички рискуват.
Ако можеше хонорарите да се предоговарят след касовия успех, иронично заключи Брунети, "аз щях да имам повече от само няколко ферарита, защото парите, които моите филми направиха, са безумни".
Може би най-големият успех на продуцента е да убеди Спейси да продадат проекта за сериала House of Cards на онлайн платформата Netflix.
Снимка: Instagram
През лятото и есента на 2011-та двамата обикалят големите тв канали, но никой не се решава да рискува със сериите. Тогава на хоризонта се появява Netflix и Брунети убеждава скептичния Спейси, че онлайн стримингът е бъдещето.
Останалото, очевидно, е суперуспешна история.
В момента Брунети, в съпродуцентство с Кевин Спейси, доминири малкия екран с House of Cards за Netflix и поредицата Race to The White House по CNN. Последното представляват шест документални серии, разказващи за най-интересните президентски кампании в САЩ.
Озвучен от Спейси, Race to The White House беше приветстван от критиците като интересен, проковативен и качествен проект за масовата публика. Сериалът си позволи да разбие мита за "честния Ейбрахам Линкълн", като разказа как той е спечелил републиканската номинация за президент с манипулации ала Франк Ъндърууд.
Зрителите явно също са съгласни с оценката на критиците, защото в момента сериалът е най-гледаният в категорията документалистика в историята на CNN.
Наскоро Брунети и Спейси подписаха и договор с FOX за производството на сериала The Residence по бестселъра на Кейт Андерсън Броуър, в който се разказва за малките драми на големия помощен персонал в Белия дом.
Отделно, като самостоятелен проект, Брунети ръководи производството на продължението на "Петдесет нюанса сиво".
Без съмнение, сюжетът не е от любимите на продуцента, но, както откровено си призна пред медиите, Universal му предлага такива условия, че няма как да откаже.
В крайна сметка, за някой като Брунети, без голям гръб зад себе си, парите и влиянието, спечелени от "Петдесет нюанса" имат значение.
Различната биография го прави аутсайдер в Холивуд и въобще в бизнеса.
В днешно време изпълнителите директори на големите компании до един са завършили едни и същи елитни университети, а после са правили стажове в престижни фирми. Дори прословути гении без диплома като Марк Цукърбърг, всъщност са посещавали Харвард.
Брунети очевидно е наясно, че не принадлежи към "клуба". И, може би, именно желанието вечно да се доказва, е в основата на шеметния му успех.
Във всеки случай той е готов да рискува в момент, в който големите студия в Холивуд масово залагат на екшъни с изтъркани сценарии, които се компенсират с размазващи ефекти. Голяма част от тези филми са провали, но пък един блокбастър винаги оправя финансовия баланс.
Брунети, напротив, иска да прави качествени филми с интересни истории. А това е наистина добра новина за зрителите.