Рали "България": Български пилоти пропуснаха шейкдауна

Част от българските топ пилоти не успяха да участват в шейкдауна на рали „България", 7-и кръг от световния шампионат - по трасето между Момин проход и Горна Василица стартираха само Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) и националният шампион Крум Дончев (Peugeot 207 S2000).

Другите лидери в нашия шампионат - Ясен Попов, Петър Гьошев, Игнат Исаев (тримата с Mitsubishi Lancer Evo 9) и Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo 8) не бяха пуснати да стартират, тъй като се оказа, че не карат с гуми Pirelli, каквото е изискването към участниците в световния шампионат.

Проблемът обаче се породи доста по-рано - няколко седмици преди старта на състезанието не беше ясно дали то ще важи за нашия шампионат или само за световния.

На последната пресконференция в София преди старта на ралито заместник-председателя на състезанието Борис Капев обясни, че твърде късно е било взето решение рали „България" да е част от нашето първенство, доста след като всички документи на надпреварата са били подадени във ФИА.

Капев обясни, че първоначално самите наши пилоти и тяхната професионална организация АДАС не са искали да стартират в рали „България", тъй като състезанието е много дълго и за него се изисква сериозен бюджет.

От АДАС обаче, както и отделните пилоти, засегнати от тази неразбория отричат да са давали такъв отказ.

Проблемът е в това, че ако ралито е само за световния шампионат, то пилотите с автомобили 4х4, каквито са лидерите в нашия шампионат, трябва да карат с гуми Pirelli и гориво, доставяно от ФИА на участниците в първенството на планетата.

„Проблемът се породи преди две-три седмици, но устно сме се разбрали да го решим и да няма усложнения", заяви Капев на пресконференцията, но днес пилотите разбраха, че реалността е малко по-различна.

След като не бяха пуснати да стартират, част от българските пилоти в група N бяха принудени спешно да си купуват нови гуми - вече Pirelli, като според двукратния шампион на България Ясен Попов на него за това състезание са му необходими 24 гуми. Всяка една от тях струва по 250 евро, което дава допълнителен разход от 6000 евро преди началото на ралито.

Така в шейкдауна от асовете в нашето първенство караха само Димитър Илиев и Крум Дончев, а колегите им се занимаваха с разправии с техническите комисари и преговори с продавачите на гуми от Pirelli.

Сега обаче остава да разберем кой ще понесе отговорността за това неразбирателство, тъй като заради него част от българските екипажи бяха вкарани в непредвидени разходи малко преди старта на състезанието.

Ако обаче някои от клубовете или от АДАС покажат документ от БФАС, с който те се уведомяват, че рали „България" ще е кръг от нашето първенство, а това днес не се оказа вярно, то отговорността пада върху БФАС.

Новините

Най-четените