Стрийминг платформата Netflix е изгубила над 1 милион абонати само в Испания, след като наложи по-стриктни правила за споделените пароли.
Данните са взети от маркетингово проучване на компанията за анализи Kantar Group, които са събрали информацията за услугата от първото тримесечие на 2023 г.
Според тяхното изследване клиентите на стрийминг гиганта са нанесли ответен удар, след като ограничението за споделяне на пароли влезе в сила.
В началото на февруари Netflix представиха новите си месечни планове за Испания, които започват от 5,99 евро, като с ценовата промяна дадоха ход и на новата си политика за раздаване на пароли.
По новите правила с влизането в платформата, потребителите ще предоставят данните си, така че да се предотврати използването на една парола от трети страни.
Идеята на стрийминг услугата бе постепенно да въведе такса, с която да разреши на клиентите си да влизат през един и същ акаунт.
Решението на Netflix дойде след рекорден отлив на приходи през последните две години, което принуди услугата да търси нови начини, чрез които да увеличава абонатите си.
От Kantar Group обаче твърдят, че методът на стрийминг платформата не е постигнал планирания ефект.
"Ясно е, че резкият спад се дължи на репресиите. Загубата на над един милион потребители е сериозен удар върху Netflix в условия, когато препоръките за неговите предавания се разпространяват от уста на уста", казва Доминик Санебо, изпълнителен директор на Kantar пред Time.
От Netflix обаче не вярват, че тенденцията в Испания е показателна за целия пазар.
Според компанията, след като условията им бъдат приложени и в други държави, освен Испания, Португалия, Нова Зеландия и Канада, потребителите ще се научат да влизат само през акаунтите, за които са платили.
"В Канада, за която вярваме, че е надежден предсказател за пазара в САЩ, базата ни данни показва, че в платформата влизат само членове, които ползват собствения си абонаментен план. Приходите растат нагоре и очакваме същото да се случи и в САЩ", твърдят от стрийминг гиганта.
В данните на Netflix се посочва, че през първото тримесечие на 2023 г. политиката им за рестрикция на паролите е дала очакваните резултати.
От платформата се надяват поетапно ограничението напълно да прекъсне ползването на чужди пароли за достъп до съдържанието на Netflix. По сметки на компанията в световен мащаб над 100 милиона души влизат през акаунт, за който не плащат