Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сандов отмени екооценката на АМ ''Струма'' в Кресненското дефиле

Решението е взето в 17.00 часа в понеделник - точно преди края на мандата на предишното правителство Снимка: БГНЕС
Решението е взето в 17.00 часа в понеделник - точно преди края на мандата на предишното правителство

С последното си действие като министър на околната среда и водите Борислав Сандов е взел решение да отмени всички предишни процедури по Оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС), които даваха възможност за потенциалното довършване на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле.

С акт, подписан в 17.00 часа в понеделник Сандов е задействал отмяната на задействаните до момента процедури за оценка върху въздействието на околната среда, които са необходими за продължаване на строежа на магистралата.

Според сайта Еконовини това ще наложи България да върне всички пари, които е получила за строителството на магистралата, като сумата се оценява на 1,6 милиарда евро.

Борислав Сандов е противник на настоящия проект за магистралата, като настоява трасето ѝ да бъде изменено, като то премине през 15-километров тунел. Това обаче многократно би оскъпило строителството.

Въпросът беше конфликтна тема между министъра на екологията и регионалния министър Гроздан Караджов.

Тепърва предстои да се види дали решението на Сандов ще бъде оспорено пред Върховният административен съд, който има властта да го отмени. Напълно възможно е също така и неговият наследник в Министерството на околната среда и водите Росица Карамфилова-Благова да отмени заповедите.

Самият Сандов също коментира въпроса с публикация на профила си във Facebook.

"Върви спекулация за магистрала "Струма" и едно мое решение от вчера. Моля, не се поддавайте на интерпретации в сайт за фалшиви новини. Жалко, че се препечатва от сериозни медии. Моето решение е изцяло в синхрон с българското законодателство и с препоръките на Европейската комисия, в т.ч. с писмото на DG Regio до МРРБ и МОСВ. Моето решение не поставя под риск средства на ЕС и България няма да връща пари в следствие на това решение. Подробности ще има в официално съобщение по-късно днес", написа Сандов.

Участъкът Струма-Кресна е една от най-опасните пътни отсечки, където редовно се случват катастрофи.

Строителството на АМ "Струма" в този участък се наблюдава внимателно както от ЕК така и от Бернската конвенция (За опазване на дивата европейска флора и фауна и природните местообитания), тъй като попада в две зони по НАТУРА 2000.

Едно от изискванията на тези институции е да се разработят специфични цели, които да гарантират защитата на природата по време на строителните дейности и след това при експлоатацията на магистралата. С подкрепата, включително и финансова, на ЕК са разработени необходимите специфични природозащитни цели, които са представени и одобрени от МОСВ.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените