Министър видя "саботаж" в провала на търга за АМ "Струма"

Служебният министър на регионалното разивитие Спас Попниколов обяви, че спирането на поръчката за строителство на тунел "Железница" е резултат от "целенасочен саботаж" от страна на екипите в министерството и Агенция "Пътна инфраструктура", в чиято лоялност той се "предоверил", поемайки властта.

"Предоверих се на тяхната компетентност, ангажираност и най-вече лоялност и желание работата да върви. Осъзнавам, че такъв стил на работа - на доверие, ангажираност и лоялност, няма как да бъде създаден за два месеца с хора, от години работещи под друго ръководство", казва Попниколов в интервю за Агенция "Фокус".

Спирането на процедурата за тунела на АМ "Струма" стана с решение на АПИ заради изчезването на документация от офертата на един от консорциумите, кандидатстващи за строежа за 250 млн. лв. До момента няма уволнени служители на АПИ, а външният експерт, у когото бяха намерени папките, беше арестуван за 24 часа и пуснат с мярка "Подписка".

Служебният министър коментира, че случаят говори за едно: "никакво спазване на закона и правилата на работа в институцията".

"Нещо повече - според мен това е целенасочен саботаж на работата през изминалите два месеца, рефлектиращ върху труда и на предходните правителства по отношение изграждането на АМ "Струма", казва той.

Попниколов посочва, че финансирането на два лота и тунела "Железница" става със средства на държавния бюджет от 2014 г. насам, защото не е внесена апликационна форма за получаване на средства по ОП Транспорт.

"През изминалите два месеца работих съвместно с всички институции за ускоряване на хода за внасянето на тази апликационната форма. Положихме много усилия и очаквам внасянето да стане факт в седмицата след Великденските празници", казва той.

По думите на Попниколов, в искането на оставката му от страна на Камарата на строителите има "корпоративен и дори политически характер".

"След като следят отблизо процедурите в АПИ, защо самите те не се намесиха за шест месечното бездействие на комисията за оценка на офертите за избор на изпълнител на тунел „Железница"? Защо не алармираха, че през цялата 2016 г. в АПИ няма подписан договор за СМР по Оперативна програма „Региони в растеж" и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура"? И дали това не е причината през 2016 г. да не се влеят в българската икономика Европейски средства? Нещо, което доведе до безработица на голяма част от 190 000 служители и работници, членове на Камарата и работещи в строителния бранш", коментира служебният регионален министър.

Новините

Най-четените