Джъстин Тимбърлейк с дял от MySpace

Джъстин Тимбърлейк ще заеме "главна позиция" сред новото ръководство на социалната мрежа МySpace. Това стана ясно, след като се разкри, че той е един от хората, стоящи зад сделката за изпадналия в упадък сайт.

Дали Тимбърлейк не се вдъхнови от "Социалната мрежа"

Певецът и актьор, който участва в "Социалната мрежа" в ролята на Шон Паркър - един от инвеститорите на Facebook, държи огромен дял от MySpace, наравно с рекламната компания Specific Media.

Новоизлюпеният предприемач ще "ръководи бизнес-стратегията" на изгубилата популярност социална мрежа, съобщи изпълнителният директор на Specific Media Тим Вандерхук при официалното огласяване на сделката за $35 млн. на 29 юни.

MySpace поевтиня с милиарди долари, след като беше свален от трона на доминираща социална мрежа през 2008 г. Притежаваната от Рупърт Мърдок News Corp. се съгласи да продаде МySpace срещу една трета от цената, която искаше доскоро - поредният ясен знак за тоталния упадък на MySpace.

Въпреки това Мърдок ще запази незначителен дял от MySpace, както стана ясно още когато социалната мрежа излезе на пазара по-рано тази година - и инвестиционната банка Allen & Co беше наета да открие купувач за нея.

Певецът поема мениджърските решения - и привличането на колеги към MySpace

В интервю за AdAge Вандерхук споменава, че 30-годишният Тимбърлейк е вложил част от собствените си средства, за да купи MySpace, но отказва да оповести точно колко. Той обаче потвърждава, че бившият член на попгрупата N Sync ще разполага със собствен офис в MySpace, но "вероятно няма да пребивава там ежедневно".

На въпроса дали участието на  Тимбърлейк в продажбата се дължи на успешната му актьорска изява в "Социалната мрежа", Вандерхук отговори: "Не мисля, че това е основната причина - просто сме иронични по този въпрос. Джъстин наистина се интересува от това как може да създаде по-добра социална мрежа".

В свое изявление Тимбърлейк сподели, че "Интернет се нуждае от място, в което феновете да си взаимодействат с любимите си изпълнители, да гледат видеоклипове, да слушат музика, да споделят и откриват нови готини неща - и просто да се свързват един с друг. MySpace има потенциала да бъде това място.

Изкуството е вдъхновено от хората, но обратното също е валидно, така че в забавлението съществува естествен социален компонент. Много се вълнувам, че ще имам възможността да помогна в съживяването на MySpace чрез използването на тази платформа за обединяване на артисти и фенове в една сплотена общност".

Неуспехите на MySpace са най-вече резултат от лош дизайн и функционалност

По-рано тази седмица Паркър заяви, че провалът на МySpace се дължи на "поредица от неправилни дизайнерски решения", докато Facebook постоянно се развивал с много нови функции.

На конференцията NExTWORK той коментира: "Те не успяха да развият продукта си достатъчно, така че в крайна сметка той запази същия посредствен дизайн с течение на годините. Имаше един период от време, в който, ако бързо бяха откопирали Facebook, сега щяха да са на негово място. Те бяха гиганти - ефектите от мащаба им бяха огромни."

Очаква се MySpace да освободи повече от половината от настоящия си персонал от 500 души - което е част от сделката по изкупуването му. Това става, след като социалната мрежа съкрати към 30% от хората си до април миналата година, след което остави на улицата още 47% през януари т.г. Само преди две години, в MySpace работеха над 1400 души.

News Corp. купиха MySpace през 2005 г. срещу $580 млн. Година по-късно Google сключиха споразумение за 900 милиона долара, с която получаваха правото да продават реклама в MySpace. До 2007 г. социалната мрежа имаше 300 милиона регистрирани потребители по целия свят, а капитализацията на сайта достигна 12 млрд. долара.

До края на ноември 2010 г. обаче, потребителите в МySpace вече бяха намалели само до 91 милиона души - и дори доскорошните му лоялни почитатели продължават да го напускат с бързи темпове.

Доколко "стара" социална мрежа ще има пазарен успех в настоящите условия?

Facebook надминаха MySpace по брой потребители преди две години - и вече наближават 700 милиона потребители по цял свят. Излишно е да споменаваме, че след членовете на MySpace бързо се оттеглиха и рекламодателите.

Маркетингово проучване на eMarketer показва, че социалната мрежа ще спечели около 183 милиона долара от продажби тази година, което е направо скромна цифра при сравнение с 605-те милиона годишно в пика на MySpace.

Specific Media, американската компания за дигитална реклама, основана от братята Тим, Крис и Ръсел Вандерхук през 1999 г., коментира, че планира да работи съвместно с Тимбърлейк, за да превърне MySpace в "предпочитана дестинация за оригинални шоута, видео съдържание и музика".

Компанията допълва, че има намерение да използва инфраструктурата на МySpace, за да "разгърне социално активираната реклама", която ще даде възможност на големите марки да се популяризират чрез вирусни кампании, при които потребителите ще споделят рекламите с приятели.

Продажбата на MySpace се случва в момент, в който ново поколение интернет компании атакуват пазара. Zynga, разработчикът на онлайн хитове като FarmVille и CityVille, скоро ще дебютира на борсата - и капитализацията му може да достигне 20 милиарда долара.

Бизнесориентираната социална мрежа LinkedIn пък вече стана публична - и към момента активите й се оценяват на 8.6 милиарда долара. Следващата година се очаква Facebook да предложи на свой ред акциите си публично - и те ще струват над $80 млрд.

Новините

Най-четените