Културен пърформанс на Б.Б. в българския Лувър

Близо стотина превъзбудени представители на медиите се подредиха като във влакче на ужасите и гониха Бойко Борисов из порутената сграда на бившия Машинно-електротехнически институт, където премиерът даде старт на първия етап от изграждането на съвременен музеен център, амбициозно планиран и имиджово наречен "българския Лувър".

В компанията на културния министър Вежди Рашидов, който изсипа първата количка със строителни отпадъци през улука в 202 стая на стария МЕИ, Бойко вдигна адреналина на журналистическото множество, повтаряйки действието на Рашидов с маниера на надъхан да преизпълни петилетката - или по-скоро мандата, труженик.

Неустоимата преторианска осанка на премиера блесна на фона на затрупаната с разрушени тухли, фаянс и камъни сграда, в която до две-три години, по думите му, ще се помещава част от т. нар. български Лувър, а по същото време ще бъдат завършени метрото и завода за битови отпадъци.

Като контрапункт на свръхамбициозната идея, освен следи от сложни математически изчисления, по стените на бъдещия грандиозен културен комплекс висят траш студентски  надписи като „Левски са говеда", „Грозни простаци" и „Вержиния плюс Петранчо равно на ВНЛ".

Музеят ще обхваща квадрат 500, който включва комплекс от сгради, собственост на Министерството на културата, в площта между булевард "Васил Левски" и улиците "Московска", "19 февруари" и "Оборище". Според Вежди Рашидов реализирането на проекта, за чийто архитектурен план все още тече конкурс, ще съживи културния туризъм и ще издигне София на нивото на европейски културни центрове като Флоренция. Културният министър даде позитивна посока за разсъждение с равносметката, че италианският град е посещаван от 40 милиона туристи, които оставят по 100 евро за билетчета.

„Хубаво беше навремето, когато имаше само две медии " - вайкаха се възрастни репортерки в опита си да зърнат оригинала на Пикасо, който Бойко Борисов подари на бъдещия музей по случай първата копка и да чуят продължението на типично наставническото начало на речта му: „Нека малко да ви обясня икономиката, защото явно слушате едни експерти, които се изказват всеки ден". Според премиера инвестираните близо 23 милиона лева „ще се върнат и мултиплицират".

На критичните въпроси за цената на графиката на Пикасо пък Вежди Рашидов се даде пазарлъшкото пояснение, че е взета от близки хора за 5000 лева „почти без пари, на ръба на дарението", но не се разбра за български или чужд колекционер става въпрос.

Поредната еуфория около обществено-културните изяви на харизматичния премиер затвърди имиджа му на политик за душата и изпълни аудиторията с удивлението и яростта на запалянковци, когато на фона на също подарените произведения на Шагал и Дали, дарение искаше да направи и водещата скеч героиня Бианка от Кръга Иван и Андрей.

Тя си пробиваше път до премиера с идеята да остави олющените си жълти обувки като реликва в бъдещия музей, под смеха на свикналите с подобни изцепки репортери и ругатните на достолепните медийни госпожи, които се оплакваха, че това е поредната подигравка с българската журналистика. 

Новините

Най-четените