Интернет реално влияе на поведението и на нагласите на потребителите и в България.
В българското онлайн пространство пък редовно сърфират не само младежите и хората на средна възраст, но и всеки 5-ти над 50 години.
Това показват предварителните данни от интернет проучване, изследващо поведението на родните потребители в интернет.
„Първоначалните изводи сочат, че хората в България определят поведението си към дадена марка като продължение на онлайн връзката си с нея. Резултатите в него потвърждават световната тенденция за това, че интернет средата силно влияе на поведението и нагласите на потребителите, но как точно това се случва в България, ще покаже анализът, който подготвяме", обясни Александър Дурчев, главен изпълнителен директор на All Channels Communication.
Окончателният анализ (E-Consumers report) от първото за България подобно проучване се изготвя от дигиталния отдел на компанията съвместно с агенцията за маркетингови проучвания „Ноема". Той ще бъде публикуван в края на ноември на специално създадения интернет сайт www.e-consumers.bg, съобщи „Труд".
Резултатите ще покажат до каква степен онлайн средата и социалните мрежи определят поведението на потребителите у нас.
Целта е да се анализират причините за тези зависимости и начините, чрез които комуникационните специалисти могат да ги използват, за да изграждат марките си спрямо специфичните нагласи и нужди на самите български потребители.
E-Consumers report ще изнесе както количествени данни, така и ще покаже до каква степен дигиталната среда у нас създава потребители, как българите взимат решения за покупка и как обменят информация в интернет.
Проучването ще се осъществява на всеки шест месеца. По този начин ще могат да бъдат проследявани посоките на развитие на онлайн средата и тенденциите, характерни специално за нашата страна.