С кръгла маса в Париж стартира серия бизнес събития, които промотират инвестиционните предимства на България.
През лятото Българската агенция за инвестиции (БАИ) подписа договор с бизнес изданието "Файненшъл таймс", за да популяризира възможностите за правене на бизнес у нас.
Планът предвижда провеждане на 12 мероприятия - три големи конференции и 9 кръгли маси. На всеки един от континентите Европа, Северна Америка и Азия ще има по една конференция и 3 кръгли маси.
Участие в бизнес форумите ще вземат представители на български и международни компании, развиващи успешно бизнеса си в България. По този начин ще бъде представена, както държавната политика и подкрепа за стимулиране на чуждестранните инвеститори в страната, но и успешни примери и случаи от практиката на вече реализирани проекти.
Събитието в Париж събра на едно място водещи представители от бизнеса и представители на български институции, както и утвърдени чужди компании, развиващи бизнес в България.
Вечерята се проведе под формата на кръгла маса, с панелна дискусия и активни дебати по различни акценти, касаещи инвестиционните намерения на бизнеса и конкурентните възможности на България, като инвестиционна дестинация.
Фокус на дискусията бе обсъждане на някои ключови сектори за страната - "Информационни и комуникационни технологии", "Транспортно оборудване и машиностроене" и "Аутсорсинг на бизнес процеси", "Храни и земеделие".
Правителството беше представено от посланика ни във Франция Марин Райков, изпълнителния директор на БАИ Борислав Стефанов и шефа на Комисията по финансов надзор Стоян Мавродиев.
Те представиха някои от предимствата на страната - стратегическо географско положение, данъчна политика, финансова и политическа стабилност.
Представители на компании, инвестирали и развиващи бизнес в България, представиха от първо лице условията за бизнес и развитие в страната. В дискусията участваха изпълнителният директор на "Данон" за България - Рено Шамонал, френският търговски представител в България Филип Шатиньо, председателят на Френската търговска камара Стефан Дьолайе, изпълнителните директори на "Виваком" - Бернар Москени, и на "Аурубис" Никола Треан.
"Истината е, че движеща сила за бизнеса в България са хората, които правят така, че нещата да се случват. Моите надежди са, че България ще се превърне в хъб за френски инвестиции и са налице всички предпоставки за това", сподели Стефан Дьолайе.
По думите на шефа на "Данон" историята на България винаги е била изпълнена с предизвикателства и това кара хората да бъдат търсещи, активни и такива, които намират решения. Българската икономика е една истинска европейска инономика, каза френският търговски представител в България.
Шефовете на "Виваком" и на "Аурубис" акцентираха върху квалификацията на служителите в страната, които получават европейско образование и работят по международни стандарти, което допринася за конкурентните предимства на бизнеса в България.