Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Превозвачите ни на нож с Турция

Българските превозвачи смятат, че Турция се опитва да ги изхвърли от пазара
Българските превозвачи смятат, че Турция се опитва да ги изхвърли от пазара

Превозвачи тази сутрин блокираха граничния пункт "Капитан Андреево" в знак на протест срещу мерки на турските власти. В южната ни съседка се допускат само леки автомобили, което доведе до образуване на над 3-километрова опашка от камиони.

Над 300 блокираха границата при Свиленград в продължение на часове. Те отвориха границата малко след 15:00 часа след преговори със зам.-министъра на транспорта Албена Лазарова. В следващите 20 дни ще се проведе среща на министрите на транспорта на България и Турция, на която да обсъдят проблемите.

Превозвачите са притеснени от вътрешно писмо на шефа на турските митници към митническите служби в страната, в което изрично са споменати българските МПС, които осъществяват международен превоз, обясни Георги Дончев, член на УС на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ).

Той посочи, че проблемите на българските превозвачи на българо-турската граница не са отскоро, но сега напрежението ескалира.

По думите му началникът на митниците в Турция е изпратил писмо на служителите си, в което изрично е упоменато "при превоз, осъществяван от чуждестранни МПС "особено български" - да се извършват проверки чрез документи за двойно преминаване".

"Навсякъде пише "особено български", което притеснява всички ни. Това, за мен, е някаква дискриминация", заяви Дончев. Той допълни, че има проблем и със сроковете в разрешителните, с които трябва да се движат превозвачите.

Слагат се допълнителни дни за извършване на превозва и камионите се налага да чакат по паркингите, докато дойде момента, в който могат да влязат в Турция.

"В момента турската страна изхвърля български превозвачи от турския пазар. Въвеждат ни нерегламентирани мерки и ограничения. Както ние сме ги допуснали да влизат в България да бъде либерално, същото нещо искаме от тяхна страна.

Щом дойде български камион на границата, няма значение на вход, изход, започва проверка, която проверка да се задържи камиона с причина или без причина", коментира Петко Ангелов, който е директор на компания за международен транспорт и спедиция.

Той допълни, че в резултат на действията на турската страна, фирмите губят клиенти и плащат неустойки в размер на хиляди евро.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените