Новият смартфон на Microsoft - Kin, се цели в сърцата и джобовете на живеещото онлайн "социално поколение". От възможността лесно да изтегля снимки от Windows-телефона до основния екран, който непрекъснато се обновява с информация от услуги като Facebook и Twitter, Kin очевидно е замислен за младите потребители, за които социалните мрежи са начин на живот.
"Себеизразяването е изключително важно за тях," казва Робърт Бах, президент на поделението на Microsoft за развлечения и мобилни устройства. "Какво са те, какво правят - те желаят да споделят ежедневието си непрекъснато. Това е като нонстоп да издаваш списание за живота си."
Името Kin, казва Бах, е замислено за телефон, който "сплита здрава общност от сродни духове, чиито животи са споделени, и които публикуват информация непрекъснато."
Двата телефона, наречени Kin One и Kin Two, ще бъдат достъпни следващия месец от Verizon. Verizon ще бъде ексклузивният оператор в САЩ, а на международния пазар дистрибуцията на телефоните на Microsoft се поема от Vodafone. На събитието по представяне на телефоните в Редмънд, Вашингтон, в понеделник не бяха оповестени цени.
Kin One е компактен по размери, с приблизително квадратна форма, проектиран да се побира лесно в джоб. Има по-традиционната правоъгълна форма и е снабден с допълнителни функции като повече памет, камера с по-висока резолюция и възможност за запис на видео с висока резолюция. Kin One съдържа 4GB памет, докато Kin Two разполага с 8GB. Камерата в Kin One е 5-мегапикселна, и 8-мегапикселна в Kin Two. Има и разлики в екраните - Kin One е с 2.1-инчов, а при Kin Two диагоналът му е 3.5 инча.
И двата телефона са създадени от Sharp Corp. и предлагат едновременно сензорен екран и изтегляема клавиатура. Двата Kin модела няма да използват операционната система Windows Phone 7, представена от Microsoft през февруари. Все пак те ще имат някои общи функции с нея, включително програми за интегриране на търсачката Bing и сайта за музика и видео Zune.
За разлика от Apple iPhone, Android телефоните и други, мобилните устройства няма да стартират приложения, създадени от външни разработчици. Като допълнение към стандартните ъпдейти от социалните мрежи Kin ще позволява на потребителите да избират "най-добрите си приятели" и да дават по-висок приоритет на каквито и да е публикации от хората в този списък.
Видео, снимки, текстови съобщения и връзки към Web страници могат да бъдат споделяни, като потребителите щракнат и ги изтеглят до място, което Microsoft наричат "The Kin Spot." Снимките, видеото и публикациите в социални мрежи ще бъдат обобщени в цифрова хронология, позволяваща на потребителите да превъртат назад и да виждат публикациите в хронологичен ред.
Съдържанието, създадено върху телефона, ще бъде автоматично записано и достъпно чрез Интернет съхранение във всеки Web браузър - което според Microsoft прави по-лесно записването и споделянето на снимки, видео и друго съдържание.
Задавайки тона за продукт, насочен към тийнейджърите и около 20-годишните, Microsoft стартираха представянето с видеоклип с рок-саунтрак, динамичен монтаж и серия от симпатични младежи, говорещи за това, което очакват от смартфона си.