Твърде много "кукички" по празниците

63% от сигналите, получени тази година от Комисията за защита на потребителите (КЗП) са били основателни, съобщи председателят й Веселин Златев пред dariknews.bg. КЗП е работила по над 18 000 проверки. 

Сред най-честите оплаквания от потребители по празниците са подвеждащите промоции на различни стоки.

"Масово се оплакват от това, че когато отидат да пазаруват една стока, на касата се таксува на редовната й цена. Доста търговски вериги и отделни търговци си позволяват да правят това, което е лоша, нелоялна търговска практика. Тя трябва да се преустанови и правим всичко възможно.

Често се наблюдава и друг факт - отиваме след много широка реклама в съответното търговско заведение, за да се сдобием с един вид стока, която се оказва, че е свършила отдавна. Това също е нелоялно действие спрямо потребителя", обясни Веселин Златев. 

Той посочва, че често има нередности при сайтове за колективно пазаруване. "Когато стока се предлага с едни технически характеристики, а тя се оказва с други. Правят се затруднения от страна на търговеца тази стока да бъде върната", обясни той.

Златев призова по празниците да се пазарува с по-малко емоция и да се преглеждат внимателно етикетите на стоките. Когато имаме съмнения, е добре да се обръщаме към консултанта или техническия директор в магазина, каза шефът на КЗП.

Златев посъветва хората, които пътуват чрез туроператори, да проверяват за лиценза и застрахователната им полица. "Първото нещо, което трябва да се направи след като изберем своя маршрут, е да разберем какви са условията по договора. Трябва да видим до кога е възможно да правим рекламации и чрез кого".

От комисията и в момента проверяват големите магазини и курортите. Масовите нарушения с въвеждането на самозагасващите цигари са били избегнати заради предварителните разговори, водени с вносители и търговци, посочи председателят на комисията.

Новините

Най-четените