Бъдещето на списанията е свързано с таблетите. Председателят на борда на директорите на Google Ерик Шмид направи този коментар по време на конференция на американската Асоциация на издателите на списания.
„Таблетите са по-популярни от персоналните компютри. Ти можеш да четеш от него (таблета-бел.ред), той знае къде си, има акселерометър. Има куп неща, които могат да се правят при списанията за таблет, а са невъзможни при печатните издания", посочи Шмид.
По думите му след 5 години на пазара ще има много мощни устройства, които на външен вид ще са подобни на таблетите днес и приложенията им ще са много по-"поглъщащи" потребителя. Босът на Google посочи, че интерактивните списания ще предлагат персонализирано изживяване, базирано на данни от социални мрежи, локация и т.н.
„В света на онлайн рекламата, информацията за местонахождението позволява много по-точно таргетирани реклами. Това повишава вероятността потребителят да ги натисне, а оттам - и рекламодателите да наддават за цената на пространството".
Ерик Шмид предпочете да не коментира дали системите на издателите ще могат да предлагат на читателите толкова добре подбрано комерсиално съдържание, колкото например Facebook и Google. Не стана ясно и дали някога приходите от онлайн реклама ще стигнат тези от печатната.
Намирането на подходящ бизнес модел за големите онлайн издания (в т.ч. и на тези за таблети) е един все още нерешен проблем. Всички погледи бяха насочени към The Daily - амбициозният вестник за iPad на Рупърт Мърдок. През декември 2012 г. изданието беше спряно заради слаб интерес.