По всичко личи, че в следващите години хората ще се забавляват все повече в... Мрежата и ще харчат повече пари за целта.
Това показват данните от изследване на PricewaterhouseCoopers.
Според него в следващите пет години разходите за традиционни (нецифрови) носители както и преди ще доминират в световните разходи на индустрията на развлеченията, но цифровите носители ще бъдат главния стимул за растежа й.
Делът на цифровото съдържание в потребителските разходи ще достигне 16% през 2017 г. спрямо 9% през 2012 г. Но на "физическите покупки" през 2017 г. ще се падат 53 на сто от потребителските разходи.
При това, според изследването, Интернет ще е основният фактор за общия ръст на разлекателния пазар.
Според прогнозите на анализаторите най-динамично развиващите се сегменти от пазара ще са интернет-рекламата (20%), достъпът до интернет (14.5%) и платените тв канали (11.9%).
При вестникарското съдържание в Интернет темповете на растеж са относително ниски - (1.4%), а динамиката на пазара на образователна литература като цяло се прогнозира да е отрицателен.
Ръстът на индустрията на развлечения и средствата за масова информация (СМИ) ще е средно с 5.6% на година - от $1.64 трилиона през 2013 г. до $2,15 трилиона през 2017 г.