Джъстин Тимбърлейк е певец, автор на песни, актьор, продуцент, има собствен лейбъл, серия мъжко облекло (William Rast), ресторанти (Southern Hospitality), инвестира в голф игрища, занимава се с дестилати (Mirimichi), и притежава дял в баскетболния отбор Memphis Grizzlies. А отскоро има и ново амплоа: говорител на iPhone.
Kiss успяха да превърнат боядисаните си лица в най-добрия бранд в музиката. Един поглед към техния магазин и вече е ясно, че империята им от брандирани продукти цъфти. И тъкмо да си помислите, че са успели да отпечатат името си върху всичко и се намира ново поле за брандиране: През тази година логото им ще бъде поставено на шлемовете на футболния отбор Los Angeles Kiss, чиито съсобственици са Пол Стенли и Джийн Симънс.
Феновете на Гуен Стефани отдавна вече не очакват новите й музикални изяви със същото нетърпение, с което чакат есенната й модна серия за дрехи L.A.M.B. Докато други артисти просто се докосват до света на модата с повърхностни занимания, то Гуен Стефани е сериозна. Нейните дрехи се продават в стотици магазини в целия свят. За последните 10 години модната линия, която е кръстена на дебютния солов албум на певицата Love. Angel. Music. Baby., носи на Гуен Стефани десетки милиони годишно, а Business Insider оценява печалбите на 90 милиона долара годишно. Успехът на L.A.M.B. позволява на Гуен Стефани да разшири своята модна империя и да включи и марките Harajuku Lovers, вдъхновени от японската мода, както и най-новия бранд – женствената линия Design With Purpose.
Марки Рамоне е единственият жив член на емблематичната бандаThe Ramones. През 2010 година той стана истински магнат на сосовете маринара, когато реши да сподели рецептата си със света. Сосът за спагети на Рамоне е специален с това, че се продава в музикални магазини, концертни места, италиански пазари… и то само в Ню Йорк. 10 процента от сосът на Рамоне се продават онлайн и се даряват за разясняване какво е аутизъм.
50 Cent също е пример за изпълнител, който се справя отлично с управлението на бизнес и извън музикалната сцена. В ранните години на бранда Vitamin Water, 50 Cent се съгласи да промотира продукта срещу малък дял в компанията. Заедно, рапърът и напитката, се оказаха Формула 50. Десетилетие по-късно след придобиване от страна на Кока-Кола, малкият дял във Vitamin Water вече се оценява на 500 милиона долара. Рапърът има и успешна продуцентска компания за филми, наречена Cheetah Vision, която създава нискобюджетни екшън филми за чужбина.
Фронтменът на The Smashing Pumpkins Били Корган създаде през 2011 година създаде компания, която се занимава с кеч. От години е известно, че той е фен на борбата, а самата фирма се казва Resistance Pro . Корган заема и позицията "творчески директор" и пише сценариите за спектаклите.
В музикалната си кариера той смени поредица от имена – Пъф Деди, Пи Диди, Диди. Но извън музикалната кариера, неговите най-големи успехи започват с линията дрехи Sean John, които му носят 250 милиона долара годишно. Той е рекламно лице на водка Ciroc – предприятие, поделено меджу Диди и гигантът в производството на напитки Diageo. Наскоро Диди се сдоби и с телевизионен канал, което го постави на крачка разстояние от титлата „милиардер“.
Предприемаческите инстинкти на известния рапър могат да се обобщят в две думи: бийтове и милиарди. Ако появата на iPod накара всички да носят еднакви бели слушалки, то тези слушалки се оказаха неустойчиви на здравите басове на хип-хоп дуото Mobb Deep. Тогава Дре и партньорът му Джими Йовин решиха да се наместят в пазара с бутикови слушалки, които освен да изглеждат добре, са адски устойчиви на басове. Така през 2006 година се появика Beats Electronics и благодарение на клиенти като Лейди Гага и Леброн Джеймс, слушалките се превърнаха в стандарт за индустрията за отрицателно време. Слушалките накараха Apple се бръкне с 3.2 милиарда долара, за да купи Beats Electronics през май тази година.
Кръстникът на гръндж музиката е по-скоро изобретател, отколкото предприемач. А изобретенията му са по-скоро отговор на собствената му визия за света, отколкото опит да надуе банковата си сметка. Канадският музикант изобрети „най-добрия плейър в света“ Ponо, който представлява цялостна екосистема, в която влизат музикални плеъри, интернет магазини с песни и инструменти за обработка на звука до студийно качество. Дълго време той работи и по създаването на биоелектрическа кола, в каквато да превърне своя автомобил Linkoln Continental от 1959 година, с което да докаже, че тази технология е възможна.
Рокзвездата Сами Хагар, известен като Red Rocker е въплъщение на американската мечта, ако тя включва десетилетие като вокал на Van Halen. Хагар се премести в Кабо Сан Лукос в Мексико, където превърна бутиков бранд текила в чек за 100 милиона долара. През 2007 година продаде 80% от акциите си в Cabo Wabo за 80 милиона долара. Тогава това е втората по продажби премиум текила в САЩ. След като игра ролята на „посланик“ на бранда за още няколко години Хагар продаде останалите си акции през 2010 година за 15 милиона долара. Той все пак запази веригата си ресторанти Cabo Wabo Cantina както и плажните си барове с шест локации по крайбрежието от Мауи до Ню Йорк.
Джей Зи може да се похвали с успешна музикална кариера, като неговата компания е открила и звезди като Риана. Освен това той има собствена модна линия, верига барове и част от баскетболния отбор Brooklyn Nets. Той създаде и доста хитри партньорства със Samsung и Budweiser. Рапърът навлезе и в сферата на спортния мениджмънт, след като компанията му Roc Nation успя да привлече високо ценени атлети като най-добрия ифрач на редовния сезон от 2013/2014 г. в NBA Кевин Дюрант. Компанията е отговорна и за това, че бейзболистът Робинсън Кано подписа със Сиатъл Маринърс за 240 милиона долара, а Дорант направи сделка с Найк за 300 милиона долара.
Джими Бъфет е един от най-богатите музиканти в света. Състоянието му надхвърля 400 милиона долара. Освен успешните си турнета от 1976 година, той разчита и на собствения си бизнес – има две вериги, кафенета и ресторанти за чийзбургери, които са наречени на негови песни. След като изгради империя от ресторанти Margaritaville, Бъфет трансформира бранда в серия казина на места като Атлантик Сити и Лас Вегас.
Явно лютото в Южна Калифорния е на почит, щом Декстър Холанд от The Offspring, израстнал в тази част на САЩ, е обсебен от лютия сос. Огнената подправка е на особена почит на Западния бряг, а Декстър превърна това в процъфтяващ бизнес. "Просто реших, че ще е готино да имам собствен лют сос“, казва Декстър. Постепенно разразства идеята си до успешен бизнес. Като дипломиран молекулярен биолог, Декстър Холанд добавя още няколко съставки в рецептата на соса. Над 1 милион бутилки Gringo Bandito са продадени за последното десетилетие, което значи, че ако сосът на Декстър беше албум, щеше вече да е платинен.
Музикантът е сред изпълнителите с най-много продавани албуми изобщо в света. Страстта му към моторите е известна. Неговата колекция от над 75 мотоциклета. Заради нарастването на бройката им, Джоел се нуждаеше от място за съхранението им, което да бъде такова, че да може и да ги показва. Затова през 2010 година той отвори музей в родния си Лонг Айланд. Моторите му не се продават, за разлика от тениските, които се продават в музея. Въпреки че Джоел не прави много пари от страстта си на пръв поглед, ако реши да продаде колекцията си, сумата ще бъде космическа.
Ако това да бъде вокал на Tool, Puscifier и A Perfect Circle не е достатъчно за Мейнърд Джеймс Кийнън, в началото на новия век той започна да се изживява и в друго амплоа – производител на вино. След като закупи парцели със земя извън Седона в Аризона, Кийнън превърна мястото в изба. Винената империя на Кийнън вече се е разраснала и избата му изнася вино за 23 щата и Вашингтон.