Лейди Гага посяга към "Оскара" за филмова песен

През последните години филмовите песни, получили номинация за „Оскар", се радват на все по-голямо внимание.

За 2012 и 2013 г. отличени бяха хитове като Skyfall на Адел и изключително популярната балада Let It Go от „Замръзналото кралство", тогава надвила U2, Карън О и Фарел Уилямс в битката за приза.

След като през 2015 г. „Оскар" за песен взеха Джон Леджънд и Комън за Glory от филма „Селма", вече изглеждат приключили дните, когато се чудехме кое е награденото парче - в настоящето то става номер 1 в iTunes в деня след раздаването на „Оскарите".

За тази година фаворит е всеизвестна изпълнителка с все още не толкова популярна песен.

След като миналата година пя на сцената на „Оскарите", сега Лейди Гага ще се завърне като номинирана с Til It Happens To You - песен, написана съвместно с Даян Уорън за документалния филм The Hunting Ground. Във филма, както и в песента, става въпрос за постоянните изнасилвания в американските университетски кампуси, а водещият рефрен гласи „Докато не ти се случи, няма как да знаеш какво е чувството".

Til It Happens To You може да стане първата спечелила „Оскар" песен, написана изцяло от жени.

Приносът на самата Лейди Гага в композирането обаче беше оспорен от нейната колежка Линда Пери.

Пери, която е чувала ранна версия на парчето, твърди, че Гага не е имала почти никакъв принос в написването й и затова не би трябвало да е номинирана (само композиторите на песните получават номинации в категорията).

По-късно обаче Линда Пери се извини за коментарите си - а Лейди Гага продължава да се води съавтор на Til It Happens To You и запазва шансове да спечели още една престижна кино награда.

Номинацията й за „Оскар" идва малко след като тя спечели един доста изненадващ „Златен глобус" за актьорската си изява в сериала „Зловеща семейна история".

Сред останалите номинирани за най-добра песен от филм изпъкват Writing's on the Wall на Сам Смит (спечелила „Златен глобус") и неочаквано избраната Manta Ray от документалния филм Racing Extinction.

Повече въпвросителни предизвикват песните, пренебрегнати от Академията за номинация.

Най-вече хип-хоп баладата See You Again от „Бързи и яростни 7", превърнала се в символ на филма и на покойния Пол Уокър. Песента беше номинирана за „Златен глобус" и за три награди „Грами", удържа цели три месеца на върха на Топ 100 на Billboard, а клипът й е четвъртият най-гледан в историята на YouTube.

Пренебрегнат беше и Еминем с песента Phenomenal от „Обратен гард" (Southpaw), както и Майли Сайръс с нейната Hands of Love от биографичната драма Freeheld.

В другата музикална категория на „Оскарите" - тази за саундтрак - сблъсъкът между големи композитори изглежда доста по-впечатляващ.

Легендата Енио Мориконе е сред номинираните за работата си по „Омразната осморка" на Куентин Тарантино, за която вече спечели „Златен глобус". Той има шанса да спечели първи „Оскар" при шестата си номинация и се очаква този път да успее.

Конкуренция му е Джон Уилямс, записал впечатляващата номинация за „Оскар" номер 50 (има 45 за саундтрак и 5 за песен).

Той е отличен за музиката в „Междузвездни войни: Силата се пробужда", а историята познава само един човек, събрал повече номинации за „Оскар" от него - и това е покойният Уолт Дисни.

Музикална следа на тазгодишните „Оскари" се забелязва и в категорията за документално кино, където са номинирани два музикални филма за две големи и обичани певици. Нашумелият „Ейми" разказва за живота на Ейми Уайнхаус, а "Какво се случи, мис Симон?" - за този на великата Нина Симон.

Кои от всички тези номинирани ще грабнат статуетката? Ще разберем на 28 февруари, когато е нощта на „Оскарите".

Новините

Най-четените