Скандалът около изтичането на данни от Facebook прескочи пиковия си момент, но проблемите за Марк Зукърбърг сякаш започват едва сега.
След Tesla, Mozilla и Commerzbank, списание Playboy се включи в списъка на брандовете, които решиха да бойкотират социалната мрежа заради скандала около Cambridge Analytica. Всички FB-страници и акаунти, свързани с еротичното издание, ще бъдат деактивирани от платформата.
"Новините около подозренията за злоупотреба с данните на потребители от страна на Facebook затвърди решението ни да прекратим всички активности на платформата за момента", се казва в съобщение на медията.
"Има над 25 милиона фенове, които всеки ден комуникират през различните профили на Playboy във Facebook, и не искаме да бъдем съучастници в излагането им на подобни практики. Затова решихме да напуснем платформата на Facebook, като деактивираме всички акаунти, които се управляват пряко от Playboy Enterprises.
За медия, която се лишава от достъп до мултимилионна аудитория, решението не е никак лесно.
От друга страна, обаче, Playboy признава, че така или иначе възможностите да достигне до потенциалните си читатели са възпрепятствани от строгите правила за съдържанието във Facebook.
"В продължение на няколко години Playboy срещаше трудности в опита си да изрази своите ценности през Facebook заради условията за публикуване на съдържание. Принудихме се да се сблъскаме с една-единствена алтернатива - да подменим "гласа" на списанието, за да се съобразим с вижданията на Facebook за това какво е и какво не е подходящо за показване", казват още от компанията.
През октомври 2015 главният изпълнителен директор на Playboy Скот Фландърс обяви снимките на чисто голи тела на корицата на списанието за "демоде", защото вече могат да се намерят навсякъде в интернет под всевъзможни форми.
През март 2016 г. списанието публикува брой, в който липсваха нудистки фотосесии. Но оттогава ситуацията се промени.
Синът на покойния Хю Хефнър - Купър - взе решение да върне списанието към основната му идентичност през 2017 г.
Сега Купър Хефнър определи Facebook като "сексуално репресираща" платформа.
От Playboy посочват, че винаги са защитавали личните свободи и удоволствието от секса, а решението да деактивират профилите си във Facebook е "поредна стъпка в непрекъснатата битка".
Медията обаче ще запази профилите си в Instagram - платформа, която е собственост на Facebook от 2012 г.
Най-голямата глобална социална мрежа преживява тежък период след серия от разследвания за злоупотребите с лични данни на над 50 милиона потребители от компанията за политически анализи Cambridge Analytica.
Британската фирма е обвинявана в употребата на персонална информация за създаване на политически профили и микротаргетиране с предизборна пропаганда спрямо избиратели в САЩ - практика, която влиза в противоречие с правилата на Facebook.
Призивите за бойкот на Facebook набраха инерция около кампанията #DeleteFacebook, като няколко големи рекламодатели публично се разграничиха от социалната мрежа.
За последното тримесечие на 2017 г. приходите на Facebook от реклама възлизаха на над 10 млрд. долара, отбелязвайки годишен ръст в размер на 49%. Отливът на знакови брандове от платформата обаче може да доведе до първа сериозна промяна в положителната прогноза за компанията.