Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-добрите рекламни клипове на годината

2016 беше тежка година, но от гледна точка на рекламния бизнес - едва ли можем да се оплакваме от липса на интересни идеи.

Поне това показва класацията на AdWeek с 10 от най-забележителните рекламни клипове на годината. Сред тях са най-добрата реклама от Super Bowl, най-добрата коледна реклама и най-добрият клип от Олимпийските игри.

Някои от тях бяха създадени от звездни режисьори като Уес Андерсън и Спайк Джоунз, други превърнаха Тейлър Суифт и Майкъл Фелпс в свои главни герои.

Ето кои са 10-те клипа, с които 2016 г. ще остане в историята:

10) Apple Music - Тейлър vs. пътечката

Агенция: In-house
Режисьор: Антъни Мандлър

Да привлечеш най-голямата звезда на поп-музиката за рекламно лице е прекрасно. Да я накараш да изпее парчето на друга поп-звезда и междувременно да се изтърси по нос върху пътечка за бягане - това вече е велико. А и не беше лошо, че Тейлър Суифт сподели клипа със своите 94 милиона последователи в Instagram...

9) Old Spice - Колата-ракета

Агенция: Wieden + Kennedy
Режисьор: Стийв Роджърс

Мъж, който търси лимита на възможностите си. Дълбоко клише на рекламния бизнес, което обаче е превърнато в безмилостна и забавна пародия в клипа на Old Spicе. Поредното доказателство, че брандът на P&G продължава да владее силата на хумора.

8) Morton Salt - "OK Go: Един момент"

Агенция: Ogilvy & Mather
Режисьор: Деймиън Кулаш

OK Go са работили с много брандове за клиповете си, но рядко се среща толкова брилянтно изпълнение като това. Групата заснема 4,2-секундна експлозия от цветове и форми - кофи с боя, балони с вода, дори китари, след което я превърта на забавен каданс. Така "взривът" се превръща в 4-минутен видеоклип, който завършва с кампанията на Morton Salt.

7) Kenzo - "My Mutant Brain"

Агенция: Framework
Режисьор: Спайк Джоунз

Спайк Джоунз се завръща в рекламния свят по великолепен начин с 4-минутен клип за парфюма на Kenzo. В главната роля е Маргарет Куоли от The Leftovers, която танцува в спазмите на мутиралия си мозък (по мотиви на Ape Drums) и изстрелва лазерни лъчи от пръстите си. Макар да напомня идеята от видеото към парчето на Fatboy Slim - "Weapon of Choice" (отново сниман от Джоунз), рекламата на Kenzo е страхотно зрелище сама по себе си.

6) Jeep - Портрети

Агенция: iris New York
Монтаж: Брайън Санфорд

Най-добрата реклама от Super Bowl е и най-минималистичната от всички предложения. 60-секундният спот показва лицата на известни и не толкова известни собственици на автомобили Jeep, в чест на 75-годишнината на марката. Струва си да се отбележи, че рекламата е вертикално видео, което е перфекнто за мобилна среда и едновременно с това рамкира портретите във формат, подходящ за телевизия.

5) H&M 'Come Together'

Агенция: adam&eveDDB
Режисьор: Уес Андерсън

Кой друг освен Уес Андерсън може да създаде най-прелестната коледна реклама? Точно по празниците влакът закъснява заради лошото време, но кондукторът Ейдриън Броуди измисля невероятен план за тържество по пътя. Кулминацията във филма е моментът, в който всички са заедно за по чаша горещ шоколад.

4) Фондация "Sandy Hook Promise" - "Eвън"

Агенция: BBDO New York
Режисьор: Хенри-Алекс Рубин

Една лековата романтична история за момче и момиче от гимназията приключва с ужасяващ обрат, който сякаш никой не очакваше. С тази разлика, че всички признаци за опасния край на историята бяха налице от самото начало.

3) Nike - Da Da Ding

Агенция: Wieden + Kennedy, Delhi
Режисьор: Франсоа Русле

Индийското общество убеждава момичетата и младите жени, че спортът е загуба на време, което трябва да се влага в учение и търсене на съпруг. Клипът на Nike е силен 3-минутен антидот на този тип мислене. В рекламата участват някои от най-добрите спортистки на Индия, както и други звезди.

2) Audi - Дуел

Агенция: Venables Bell & Partners
Режисьор: Ринган Ледудж

Audi създаде доста добри реклами през 2016 г., но сякаш нито една от тях не може да се конкурира с "Дуел" по постановка и заряд. В нея виждаме как мъж и жена, служители в хотелския паркинг, се смазват от бой за правото да паркират RS 7. Много добра хореография, впечатляващи каскади и перфектен финал за реклама, която хитро беше позиционирана около трите президентски дебата в САЩ.

1) Under Armour - "Владей се: Майкъл Фелпс"

Агенция: Droga5
Режисьор: Мартин де Тура

Задачата е проста: да се покажат тежестите на тренировъчния процес през погледа на Майкъл Фелпс преди Олимпийските игри в Рио. Финалният клип поразява с умелото използване на мотива за мрака, като осветява непознатата част от живота на един от най-големите световни атлети. Показва и какви са физическите и психическите жертви, които Фелпс дава, посвещавайки живота си на плуването.

 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените