Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Rebel Moon с летящ старт в Netflix - близо 30 млн. гледания за първия уикенд

Тепърва ще се види обаче дали филмът на Зак Снайдър ще е успех за платформата Снимка: Netflix
Тепърва ще се види обаче дали филмът на Зак Снайдър ще е успех за платформата

Напук на всички лоши и смесени ревюта на критиците и на доста ниските оценки от феновете в Rotten Tomatoes и IMDB, новият фантастичен епос на Зак Снайдър - Rebel Moon, стартира повече от ударно в Netflix.

Първата част на филма (от общо две) - A Child of Fire, се появи на 22 декември.

В рамките на малко над три дни е генерирала 23,9 милиона гледания, превръщайки се в най-гледаното заглавие за този период, съобщават от Netflix.

За сравнение, второто най-гледано нещо след Rebel Moon в платформата е драматичният филм Leave the World Behind с Джулия Робъртс, Итън Хоук и Махершала Али, който събра 19,7 милиона гледания, но за седем дни.

"Беше наистина несравнимо изживяване да представим Rebel Moon на глобалната публика и съм развълнуван, че филмът е №1 в света", каза Снайдър в изявление.

"Имаме най-отдадените и лоялни фенове по целия свят, за които всеки режисьор би могъл да мечтае. И да ги виждаме как постоянно ни подкрепят е изключително удовлетворяващото изживяване", допълва още той.

Написан и режисиран от Снайдър, Rebel Moon разказва за малка фермерска общност на планетата Велд в покрайнините на галактическата империя на "Света Майка".

Когато армията на Света Майка идва, за да вземе насила цялата реколта на фермерите, една мистериозна жена - Кора (в ролята е София Бутела), повежда съпротива срещу потисническите сили и тръгва на мисия, за да събере могъщи войни, които да се изправят срещу Света Майка.

Снайдър използва като източници на вдъхновение "Междузвездни войни", "Седемте самураи", "Дюн", както и реални исторически моменти, за да създаде своя епос.

Въпреки очевидно летящия старт в откриващия уикенд, според Hollywood Reporter от много по-голямо значение ще е представянето на Rebel Moon във втората му седмица.

Оттам цитират свои източници от Netflix, според които именно във втората си седмица в платформата филмите трупат най-много гледания. След откриващия уикенд се натрупват коментари дали заглавието си заслужава да се гледа, а зрителите вече са могли да го видят достатъчно на началната страница в Netflix, за да се събуди любопитството им.

Според източниците на Hollywood Reporter за да бъде отчетен като успех и да се превърне в истински хит, филмът трябва да събере поне 135 млн. гледания за първите си 90 дни. 

Надхвърли ли тази бройка, Rebel Moon ще влезе в топ 10 на най-гледаните филми на Netflix - което за продукция с тези мащаби (бюджет от 166 млн. долара - б.р.) е задължителна цел. 

Тук голяма роля може да имат и всичките негативни ревюта за филма, които се появиха през последните дни.

Според много от критиците, на Rebel Moon му липсва консистентност и усещане за собствен дух. Филмът е съставен от толкова много тропи, които вече сме гледали на други места, че не може да формира свое специфично усещане. Освен това е претъпкан с действие, което влияе върху качеството.

На героите им липсва дълбочина и смислено изграждане, тъй като просто няма достатъчно екранно време за това.

Остава потенциалната надежда, че с втората си част - The Scargiver, Rebel Moon ще успее да се реабилитира.

Но това ще го разберем чак на 19 април 2024 г., за когато е предвидена премиерата му.

Дотогава A Child of Fire ще трябва да се докаже като достатъчна основа за нов фантастичен франчайз. В противен случай Netflix отново ще трябва да се сблъска с разочарованието на поредния провален проект с много нереализиран потенциал.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените