Първият (и единствен) филм на "Дисни", номиниран за "Оскар" за най-добър филм, "Красавицата и звярът" предлага на зрителите завладяващ и стоплящ сърцето романс, който може да ги накара да забравят дори съмнителните обстоятелства, при които Бела попада при Звяра.
Интересното в случая е, че филмът е бил на ръба на провала, тъй като самият Уолт Дисни е искал да адаптира приказката в анимационен филм. Той така и не успява да намери подходящия ъгъл и за целта в проекта са включени композиторът Алън Менкен и авторът на текстове Хауърд Ашман, които правят от анимацията мюзикъл.
Именно това дава и искрата на историята, за да се превърне тя в незабравима класика.
Мишката, която спаси "Дисни" от фалит. И не, не е Мики Маус, а Базил мишока - детектив, който се появява на екран след голямото фиаско от 1995 г. с мрачното фентъзи "Черния казан". Тогава, подлъгани по възхода на мрачните истории за мечове и магия, "Дисни" създават подобна история, която обаче не се харесва изобщо на зрителите.
Вместо да се насочат към дъното, от студиото пускат един уж последен филм - жива и весела история за мишка детектив с много музика, номера в стил "Бродуей" и талантлив авторски екип, която успява да задържи светлините пуснати.
Първият филм на "Дисни" след представянето на технологията Deep Canvas за 3D анимация, позволяваща на камерата да показва дълбочина на картината. Това води до промяна в самия начин на правене на анимационните филми и чисто визуалниото изживяване от тях.
Отвъд това самата история на "Тарзан" е емоционална и добре разказана, а саунтракът с песни от Фил Колинс (от които “You’ll Be in My Heart" спечели дори "Оскар" за най-добра песен във филм) дава допълнителна сила на лентата.
Филмите на "Дисни" са известни с това, че се опитват да са привлекателни, както за деца, така и за възрастни, но малко от тях успяват да се превърнат в такова очарователно и искрено семейно забавление като "Мечо Пух".
Лентата перфектно предава топлата и мила идея от книгата на Алън Милн. Към днешна дата това е и последният ръчно рисуван филм на "Дисни".
Въпреки че след "Спящата красавица" от 1959 г. студиото минава в сериозен режим на съкращаване на разходи, малцина биха усетили това по "101 далматинци". Филмът върви леко и плавно, самата анимация има характерен усет, а на върха на всичко друго получаваме и един от най-запомнящите се злодеи в анимации изобщо - Круела ДеВил.
Филмът е и също така доказателство за времето си, че самата компания "Дисни" може да поема и в нови посоки.
Въпреки че създаването му създава множество проблеми и трусове в екипа и студиото, и до днес "Омагьосаният император" е вероятно най-забавната анимация на "Дисни". При това с доста голяма преднина, включвайки множество чисто визуални шеги, сюрреализъм и мета-хумор.
Филмът има запомнящи се протагонисти в лицето на император Куцко и неговият помощник Пача, както и великолепен злодей в лицето на Изма, зарекла се да унищожи императора.
Легендарната история за целувката на истинската любов е и първият официален пълнометражен филм на "Дисни". И в него има много от нещата, които правят "Дисни" толкова обичани - сблъсък между доброто и злото, запомнящи се песни, интересни герои и внушителни злодеи.
Ако вземем предвид инфлацията, това остава и до ден днешен най-печелившият филм на студиото, макар в началото никой не е вярвал, че ще постигне нещо. Въпреки това успехът е огромен и зададе посоката за толкова други анимации.
Ако "Базил, великият мишок детектив" спасява студиото от колапс през 80-те, то "Малката русалка" е филмът, който го изстрелва към финансова доминация. И до днес това остава една от най-изпълнените с емоция и чисто сюжетно напрежение анимации на "Дисни".
За това помага прекрасната селекция от песни, както и запомнящият се образ на злодея Урсула. Ако "Дисни" оцелее още 100 години, хората отново ще си спомнят за "Малката русалка" като за един от великите филми на студиото.
Тази адаптация по книгата на Карло Колоди цели да надгради над успеха на "Снежанка и седемте джуджета", като за целта се впуска една по-смела, по-мрачна и по-страшна история, пълна с чудеса и чудовища, а в центъра е дървена кукла, която иска да бъде истинско момче.
Критиката обожава филма, но за жалост децата тогава го намират за твърде плашещ. Наследството на "Пинокио" остава най-малкото с класическата песен „When You Wish Upon a Star“, с която започва всеки съвременен филм на "Дисни".
Филмът, който е разбил не едно и две детски сърца, нанасяйки на малчуганите по света емоционални травми. Емоцията в тази анимация до голяма степен се постига с огромния усет към детайла в рисуването, както и с добре разказаната история за съзряването на едно еленче, което твърде рано губи майка си.