Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

5 добри филма с разочароващ край

„Басейнът"
„Басейнът" е красив, подривен и тревожен френски воаяж до най-дълбоките и интимни места на женската и творческа психика. Последните минути до известна степен компрометират иначе уважителните усилия на режисьора Франсоа Озон...
„Басейнът"

„Басейнът" е красив, подривен и тревожен френски воаяж до най-дълбоките и интимни места на женската и творческа психика. Последните минути до известна степен компрометират иначе уважителните усилия на режисьора Франсоа Озон...

...Шарлот Рамплинг играе елегантна британска авторка на криминални романи, която пътува до Южна Франция в търсене на изгубеното вдъхновение. Там тя среща млада и сексуално разгулна дама със силно еротично и заплашително излъчване. Разкошна роля на Людовин Сание. Писателката е едновременно привлечена и притеснена от момичето, а колкото повече познание трупа за нейния хаотичен и опасен свят, толкова по-тревожна картина изплува в съзнанието и. 
Франсоа Озон се опитва да остави финалът донякъде отворен за интерпретация, но в крайна сметка лошият вкус се настанява с използването на преекспонирания трик, при който събитията от филма са представени като плод на въображението на централния персонаж.
...Шарлот Рамплинг играе елегантна британска авторка на криминални романи, която пътува до Южна Франция в търсене на изгубеното вдъхновение. Там тя среща млада и сексуално разгулна дама със силно еротично и заплашително излъчване. Разкошна роля на Людовин Сание. Писателката е едновременно привлечена и притеснена от момичето, а колкото повече познание трупа за нейния хаотичен и опасен свят, толкова по-тревожна картина изплува в съзнанието и.

Франсоа Озон се опитва да остави финалът донякъде отворен за интерпретация, но в крайна сметка лошият вкус се настанява с използването на преекспонирания трик, при който събитията от филма са представени като плод на въображението на централния персонаж.

„Диваци“
„Диваци“ бе свиреп, стилен и брутален опит за завръщане на Оливър Стоун в лигата на големите майстори, но неубедителният финал на филма в крайна сметка разваля всичко. Тази история за тройка млади плажни играчи в бизнеса с канабис, които се изправят срещу чудовищната същност на мексиканските картели, е разполовена в качествено отношение...
„Диваци“

„Диваци“ бе свиреп, стилен и брутален опит за завръщане на Оливър Стоун в лигата на големите майстори, но неубедителният финал на филма в крайна сметка разваля всичко. Тази история за тройка млади плажни играчи в бизнеса с канабис, които се изправят срещу чудовищната същност на мексиканските картели, е разполовена в качествено отношение...

...От една страна имаме страхотни изпълнения на Бенисио Дел Торо в ролята психопата Ладо и Джон Траволта като мазен представител на държавната корупция. От друга страна са идеализираните и безинтересни образи на младежите.
Дори и така „Диваци" щеше да проработи ако не беше обидно слабата кулминация, разведена с литературния първоизточник. Логичният край на историята е показан само като фалшива версия и след един от онези досадни моменти с „превъртане" на събитията се стига до друг, не толкова мрачен край.
...От една страна имаме страхотни изпълнения на Бенисио Дел Торо в ролята психопата Ладо и Джон Траволта като мазен представител на държавната корупция. От друга страна са идеализираните и безинтересни образи на младежите.

Дори и така „Диваци" щеше да проработи ако не беше обидно слабата кулминация, разведена с литературния първоизточник. Логичният край на историята е показан само като фалшива версия и след един от онези досадни моменти с „превъртане" на събитията се стига до друг, не толкова мрачен край.

„Тренировъчен ден"
Най-добрият филм на Антоан Фукуа е почти перфектен пример за подривна градска криминална драма, в която централен персонаж е аморален алфа-мъжкар с мрачен чар и излъчване на победител. Дензъл Уошингтън прави чудеса с тази роля и превръща образа на корумпирано ченге от Ел Ей в драматичен архетип. Той е алчен, хитър и егоцентричен. Възходът му е предпоставка за неизбежното падение. Образът е шекспиров по своя размах и ефект върху публиката...
„Тренировъчен ден"

Най-добрият филм на Антоан Фукуа е почти перфектен пример за подривна градска криминална драма, в която централен персонаж е аморален алфа-мъжкар с мрачен чар и излъчване на победител. Дензъл Уошингтън прави чудеса с тази роля и превръща образа на корумпирано ченге от Ел Ей в драматичен архетип. Той е алчен, хитър и егоцентричен. Възходът му е предпоставка за неизбежното падение. Образът е шекспиров по своя размах и ефект върху публиката...

...Но финалът на „Тренировъчен ден“ е откровено разочарование. Справедливостта идва прекалено нелепо и нескопосано. Тържеството на доброто над злото не е изведено особено талантливо и оставя усещането за пришита кръпка, за епизод от друг филм. Антигероят на Уошингтън заслужаваше по-качествен край.
...Но финалът на „Тренировъчен ден“ е откровено разочарование. Справедливостта идва прекалено нелепо и нескопосано. Тържеството на доброто над злото не е изведено особено талантливо и оставя усещането за пришита кръпка, за епизод от друг филм. Антигероят на Уошингтън заслужаваше по-качествен край.

„Война на световете"
Научно-фантастичният филм-катастрофа на Спилбърг функционира като солидна екранизация по жанровата класика на Хърбърт Уелс „Война на световете" почти до финала. Началото е най-силният сегмент от епоса за нашествие на извънземни и показва съспенс, разруха и паника в най-добрите спилбъргови традиции...
„Война на световете"

Научно-фантастичният филм-катастрофа на Спилбърг функционира като солидна екранизация по жанровата класика на Хърбърт Уелс „Война на световете" почти до финала. Началото е най-силният сегмент от епоса за нашествие на извънземни и показва съспенс, разруха и паника в най-добрите спилбъргови традиции...

...„Война на световете" е каталог на визуално впечатляващи, великолепни и внушителни сцени. Специалните ефекти са използвани по изключително въздействащ начин, а мрачната апокалиптична атмосфера засилва и насища зрителското преживяване. 
„Всичко е чук", казано на жаргон, до момента, в който не стане време за патетична хепиенд развръзка с любимия на Спилбърг „семеен момент".
...„Война на световете" е каталог на визуално впечатляващи, великолепни и внушителни сцени. Специалните ефекти са използвани по изключително въздействащ начин, а мрачната апокалиптична атмосфера засилва и насища зрителското преживяване.

„Всичко е чук", казано на жаргон, до момента, в който не стане време за патетична хепиенд развръзка с любимия на Спилбърг „семеен момент".

"Черният рицар“
Вторият филм от трилогията на Кристофър Нолан за Батман вече се смята за един от най-великите шедьоври на комерсиалното кино за последните две десетилетия и със сигурност е сред най-влиятелните заглавия на новия век. Филмът преформатира комиксовата естетика на персонажа и историята, представяйки Батман и Готъм като елементи от реалистична градска драма ала „Жега“.
"Черният рицар“

Вторият филм от трилогията на Кристофър Нолан за Батман вече се смята за един от най-великите шедьоври на комерсиалното кино за последните две десетилетия и със сигурност е сред най-влиятелните заглавия на новия век. Филмът преформатира комиксовата естетика на персонажа и историята, представяйки Батман и Готъм като елементи от реалистична градска драма ала „Жега“.

...Това е постигнато с променлив успех, а „Черният рицар" редува силни моменти с предвидими и стерилни сцени. Но образът на Жокера - енигматичен нихилист, изигран гениално от Хийт Леджър - е голямото, могъщо оръжие на Нолан. 
Персонажът е велик и извежда целия филм на друго ниво до момента на финалната конфронтация на Жокера с Батман. Краят на този толкова завладяващ образ е евтин и недостоен на фона на показаното преди това, а моралните послания, пришити към третото действие, са плоски и разочароващи.
...Това е постигнато с променлив успех, а „Черният рицар" редува силни моменти с предвидими и стерилни сцени. Но образът на Жокера - енигматичен нихилист, изигран гениално от Хийт Леджър - е голямото, могъщо оръжие на Нолан.

Персонажът е велик и извежда целия филм на друго ниво до момента на финалната конфронтация на Жокера с Батман. Краят на този толкова завладяващ образ е евтин и недостоен на фона на показаното преди това, а моралните послания, пришити към третото действие, са плоски и разочароващи.