Често филмовите кадри са пренебрегвани като изкуство. Авторите им остават анонимни, а зрителят автоматично си представя, че тяхната работа е свършена от оператор или монтажист.
Истината е, че фотографиите, които правят тези звезди в сянка, често се оказват първият образ, който изниква в ума на човек, когато чуе името на някой филм.
Независимо дали снимат звезди в неангажираща поза на снимачната площадка или актьори по време на снимачния процес, тези фотографи се превръщат в част от авторите, вплетени в гигантската машина от хора зад най-известните филми.
Може би най-известният от тях е Ернст Хаас - фотографът, който се радва на успех и слава приживе, изглежда забравен днес.
Хаас е един от най-известните фотожурналисти на 20-ти век. Снимките му са отпечатвани в най-престижните списания, участва в в множество изложби, издава книги. Той често присъства и по време на снимките на филми - нещо необходимо в онези дни, по думите на Джон Джейкъб, редактор на нова книга, в която са включени фотографии на Хаас, направени на снимачната площадка ("Ernst Haas: On Set").
Чрез снимане на сцени от филми фотографите не само са изкарвали добри пари, но и са установявали връзка с хора от киноиндустрията.
В замяна и звездите, и режисьорите са знаели, че получават най-добрата услуга в сферата - фотографи като Хаас са се ползвали с доверието на кинорежисьорите и са влагали своите талант и стил в работата по филма.
Повечето от кадрите, които заснемат, остават за следващите поколения, като те често стават също толкова популярни, колкото самите филми.
Например снимката, на която Орсън Уелс във филма „Третият човек" (1949), в която сенките, в които е обвит Уелс кореспондират със „сенчестите" теми на филмите от този период.
Хаас умира през 1986 година и въпреки че е много известен приживе, след смъртта си бива забравен. Със сигурност сте виждали снимките в тази галерия, но без да знаете, че зад тях стои името на Ернст Хаас.