* * * Ту-154 на руското Министерство на отбраната се разби в недалеч от Сочи, в Черно море с 92 души на борда; Няма данни за оцелели при катастрофата;
* * * 64 от пасажерите са членове на известния руски военен ансамбъл "Александров", който е пътувал към руската ВВС-база в Латакия (Сирия);
* * * Причините за катастрофата остават неизвестни;
* * * Това е петият фатален инцидент с Ту-154 за последните 10 години
13:15 ч. Откриха телата на 7 от жертвите, предстои ден на траур
Телата на седем от загиналите в тежката самолетна катастрофа в Черно море бяха открити, съобщи ТАСС.
Руският президент Владимир Путин обяви 26-ти декември за ден на национален траур.
12:10 ч. Официално: оцелели няма
Руското министерство на отбраната обяви официално, че оцелели няма. Сформирана е специална правителствена комисия, която да разследва катастрофата, начело с министъра на транспорта Максим Соколов, който е заминал за Сочи.
11:20 ч. - Известният руски пилот-изпитател Магомед Толбоев казва пред "Интерфакс", че при подобна катастрофа пасажерите нямат шанс да се спасят. "Получава се хидроудар, при който самолетът мигновено се разбива на части", казва той.
11:18 ч. - Черният ден за Ансамбъла на Руската армия "Александров"
Тежката самолетна катастрофа на Ту-154 край Сочи отне живота на 64 музиканти от ансамбъл "Александров".
Ансамбълът за песни и танци на Руската армия "А. В. Александров" (бившият ансамбъл на Червената армия) е един от най-известните мъжки хорове в света. Създаден е през 1928 г. под ръководството на преподавателя от Московската консерватория Александър Александров и до днес носи неговото име.
Още за историята му - вижте тук.
11:15 ч. - Видео от мястото на катастрофата
10:58 ч. - Владимир Путин изрази съболезнования на роднините и близките на загиналите. Президентът на Русия нареди на премиера Дмитрий Медведев да оглави лично държавната комисия за разследване на причините за инцидента.
10:52 ч. - "Нещо рязко се е объркало на 7-та минута"
"Коммерсант" публикува интервю с руския майор от ВВС и пилот-инструктор Андрей Красноперов:
"В дадената ситуация е имало нормални метеорологични условия. Ако нещо се случи с двигателя на самолета, той просто можеше да се обърне и да планира към летището, можеше да кацне в крайбрежната зона. Дори да приемем, че самолетът се е развалил - летците, екипажът и пасажерите биха били живи. А тук се наблюдава рязко падане, каквото може да има в случай на нещо извънредно на борда, взрив или отчупване на част от самолета. Във всички останали случаи, пилотът спокойно може да предаде информация, да включи сигнал за бедствие - нещо, което не се е случило", казва Красноперов.
10:41 ч. - Какво е известно за катастрофиралия Ту-154?
Самолетът Ту-154Б-2 с бордов номер RA-85572 е построен в Куйбишевския авиозавод (днес "Авиакор") през 1983 г. Пуснат е в експлоатация на 12 май 1983 г. - т.е. преди 33 години и 7 месеца. През по-голямата част от този период се намира на разположение на 223-ти летателен отряд на Министерството на отбраната на Русия.
Още информация за историята на разбилия се самолет - вижте тук.
10:18 ч. - Пилотите са опитни
Източник на "Известия" съобщава, че екипажът, превозвал ансамбъла към Сирия, е сред най-опитните в 800-на авиобаза. Пилотите неколкократно са изпълнявали ролята на лидер при прелитането на Су-30, Су-35 и Су-24 към Хмейм в Сирия.
09:00 ч. - Всичко, което се знае за катастрофата към този час
Самолет Ту-154Б-2 на руското Министерство на отбраната катастрофира в Черно море тази сутрин близо до Сочи.
На борда на самолета са се намирали 84 пасажери и 8 души персонал. Инцидентът се е случил около 5:40 ч. сутринта, местно време, при извършване на маневра над Черно море, на 7-та минута след излитането.
Самолетът е летял от Адлер (край Сочи) до Латакия в Сирия. Бордовият номер на самолета е RA-85572. Все още няма информация за причините за катастрофата, но източници на "Интерфакс" посочват, че е възможно самолетът да е паднал заради попадане на птица в двигателя.
Спасителните екипи откриха телата на няколко от пасажерите на самолета. Отломки от машината бяха намерени на 1,5 км във вътрешността на морето край Сочи на дълбочина от 50-70 м.
Сред пасажерите на борда са музикантите от военния ансамбъл за песни и танци "Александров" (по официална информация - общо 64 души), които е трябвало да пристигнат в базата на ВВС на Русия в Латакия (Сирия), за да поздравят военните за Нова година.
Сред пътниците е и 54-годишната Елизавета Глинка - Доктор Лиза, лекар, филантроп и изпълнителен директор на фонд "Справедлива помощ". Глинка е член на съвета по развитие на гражданското общество и правата на човека към администрацията на президента Владимир Путин.
На борда са се намирали и 9 журналисти от телевизиите "Първи канал", "Звезда" и НТВ.
В екипа на държавната телевизия са били Дмитрий Рунков, Вадим Денисов и Александр Сойдов.
Съёмочная группа Первого канала была на борту потерпевшего крушение самолёта pic.twitter.com/FE705rWpCz
— Дмитрий Борисов (@ddb1) 25 декември 2016 г.
Репортерите от канал "Звезда" са Павел Обухов, Александр уранов и Валерий Ржевский. Кореспондентите на НТВ: Михаил Лужецкий, Олег Пестов и Евгений Толстов.
Останалите пасажери са военнослужещи. Руското Министерство на отбраната публикува пълен списък с имената на хората, които са се намирали на борда на самолета.
Следственият отдел на Русия откри досъдебно производство за нарушение на авиационните правила, съобщава "Коммерсант".
Падналият Ту-154 е преминал предполетна проверка на военното летище "Чкаловский" в Московска област и е изпратен към Адрер в 1:38 ч. след полунощ. Дежурният от летището съобщава пред РБК, че преди полета "всичко е проверено".
При обследване на акваторията на 6-8 км от Сочи е засечено маслено петно, за което се предполага, че е образувано от разбилия се самолет. Към него са изпратени спасителни екипи.
В Сочи е създаден оперативен щаб за търсене на отломки от падналия в морето самолет на МО.
Катастрофи с Ту-154
Падането на военния самолет край Сочи е петата катастрофа с Ту-154 за последните 10 години.
На 1 януари 2011 г. Ту-154-Б-2, изпълняващ полет от Сургут до Москва, се запали на пистата за излитане. Проведена е евакуация на 134 пасажери и членове на екипажа, но при операцията загиват 3 души, а 40 получават наранявания. Самолетът изгаря напълно.
На 10 април 2010 г. Ту-154 на президента на Полша се разби при кацане на военното летище Северний в Смоленска област. 89 пътници и 8 души от екипажа загинаха - сред тях беше и самият президент на Полша Лех Качински със съпругата си.
На 15 юли 2009 г. в Иран падна Ту-154, извършващ полет от Техеран до Ереван. Всички 153 пасажери плюс 15 души екипаж загинаха в катастрофата.
На 22 август 2006 г. Ту-154М се разби край селището Сухая Балка до Донецк след авария на борда. 160 пътници, в това число 49 деца, и 10 души екипаж умират на място.
Че няма Бог би трябвало вече да е ясно на всички! Но има нещо друго - всяка власт във всеки момент си тегли последствията. Ако не беше така устроен светът,то той щеше да е загинал отдавна. Това е доказателството,че "всичко се връща". Казвам го без капка злоба. Разбира се,това не означава,че понякога няма невинни жертви. Каквото и да значи думата "невинни".
Баластра, Не бързай да хвърчиш толкова нависоко. Дай да видим какво ще покаже разследването - не само за този самолет, ами и за убийството на руския посланик в Анкара. Нали знаеш, Баластра, че бързата кучка - срам за майстора, лакомо дупе планина повдига, а сговорна дружина - кръв сере. Разбирам те - лесно е да си Юначага пред клавиатурата или в кръчмата .... . Ма дай по-леко така .... нали разбираш?!
Точно така. Такива като теб, никога няма да разберат такива като мен. А, между другото, черните кутии намерени ли са?