Американците са похарчили около 10.4 милиарда долара за пазаруване в Черния петък - денят с най-големи разпродажби преди коледните празници. В тази сума не са включени покупките онлайн, въпреки че те заемат все по-голям дял от пазаруването в Black Friday.
Миналата година хората са оставили в магазините в САЩ 11.6 милиарда долара в деня с намаленията. Предполага се, че тази година изхарчените пари изглеждат по-малко, защото онлайн продажбите са се увеличили с 14.3 на 100 в сравнение с миналата година и са били около 2,7 милиарда долара. Общо на интернет се падат 40 процента от всички покупки, направени от американците в изминалия първи ден на големите разпродажби.
Големите намаления преди празниците по традиция започват в САЩ в петък след Деня на благодарността, който се отбелязва в последния четвъртък на ноември. Много от големите търговски вериги обаче решиха да не чакат петъка и свалиха цените още в четвъртък.
Обичаят да се правят разпродажби в петъка след Деня на благодарността се е появил в САЩ още през 19-и век. Названието "черен петък" е измислено от жителите на Филаделфия, щата Пенсилвания, които били много недоволни от ужасните задръствания по пътищата в този ден. По-късно изразът започнал да се употребява само за най-големите разпродажби и така вече се разпространил и в САЩ, и по света.