Първи версии за трагедията със самолета на Чапекоензе

Катастрофиралият самолет RJ85 в Колумбия вероятно е останал без гориво, преди да се разбие в нощта на 28 срещу 29 ноември.

Разследващите се съмняват, че това е вероятната причина самолетът да не експлодира при сблъсъка с планината край колумбийския град Меделин.

При катастрофата загинаха общо 71 души, а шестима бяха закарани в болница. По-късно вратарят Данило почина от раните си. Живи останаха стюардесата, трима футболисти от бразилския отбор "Чапекоензе" и един журналист.

По информация на местни медии - оцелялата стюардеса от самолета е успяла да даде показания, че самолетът е свършил горивото преди планираното си кацане на летище "Хосе Мария Кордова".

Тази версия беше лансирана след твърденията, че пилотът на самолета Мигел Алехандро Куирога Мураками умишлено е циркулирал над земята, за да изгори или изпусне горивото, така че да избегне взрив при аварийно кацане. Данните от траекторията на полета показват, че самолетът започва да лети в кръг над земята, след като обявява електрическа повреда на борда.

Капацитетът на RJ85 се припокрива почти изцяло с планирания полет на 3000 км между Санта Круз в Боливия до Меделин в Колумбия.

Ако екипажът установи недостиг на гориво, би трябвало да направи междинно кацане в колумбийската столица Богота. Фактът, че такова кацане не е извършено, означава, че количеството на горивото му е било на привършване в момента на приближаване до Меделин.

В нощта на катастрофата от летището са информирали пилота, че ще се наложи да изчака кацането на друг самолет, който също е обявил авария на борда. Втората машина е получила разрешение за кацане, а самолетът с бразилските футболисти е останал да лети в кръг на височина от 21 000 фута, за да изчака реда си.

Няколко минути по-късно обаче пилотът е дал сигнал на летището, че трябва да кацне незабавно и получава разрешение. Малко след това обаче двигателите на RJ85 спират и машината се разбива в Серо Гордо на 3300 м надморска височина.

Черните кутии на самолета вече са открити, но все още не е ясно колко време ще отнеме да се анализира съдържанието им.

Катастрофиралият самолет е Avro RJ85, произведен от компания, която вече е част от британската BAE Systems (бившата British Aerospace).

Регистрационният му номер е CP-2933, като първият му полет е извършен през март 1999 г. До 2007 г. той е бил собственост на американската авиокомпания Mesaba Airlines. По-късно е продаден на CityJet, а през октомври 2013 г. попада в боливийската компания LAMIA.

През 2014 г. елемент от крилото на самолета се откача частично при излитане на летище Лондон сити в посока на Флоренция. След издигане на 3000 фута височина машината се връща обратно на летището, а пасажерите са прехвърлени на друг самолет.

Производството на серията RJ спира през 2002 г.

В RJ85 могат да бъдат настанени до 112 души, като типичното разположение на седалките е за 85 пасажери.

По данни на FlightRadar, самолетът е изминал около 1848 мили (2974 км) от боливийския град Санта Круз. Капацитетът на този вид самолети е около 1842 мили (2964 км), при оборудване със стандартни резервоари.

Новините

Най-четените