В момент, в който има все повече критики към модната индустрия, че демонстрира расизъм и че списанията и компаниите, които рекламират продуктите си чрез красиви жени, предпочитат светли жени, анголката Лейла Лопеш стана Мис Вселена.
На церемония тази нощ в Сао Паоло, Бразилия 25-годишната Мис Ангола се наложи над останалите 88 участнички в конкурса въпреки очакванията, че титлата отново ще отиде в представителка на Латинска Америка.
Представителката на домакините Присила Мачадо стана подгласничка, заедно с Мис Украйна Олеся Стефанко.
Аргументът на журито да избере анголката са били "нейната красота и ум".
Ще се появи ли Лейла на корицата на някое списание?
По модните подиуми "черните перли" са неестествено малко на брой. От години престижните модни списания също стоят настрана от цветнокожите.
През 2011 например нито едно тъмно лице не се е появило на корицата на британския Vogue. Последният път, в който това се се е случвало, е било през ноември 2008 г.
Редакторката на британския Vogue Алекс Шулман категорично отрича обвиненията в дискриминация. "Не мисля, че модата е съзнателно расистка дори в най-малка степен. Винаги е имало черни "играчи" на сцената. Обаче в общество, в което повечето потребители са бели - и като цяло мейнстрийм идеите продават най-добре, не е много вероятно броят на водещите чернокожи модели да се покачи скоро. В момента лицата, които продават списанията като Grazia и Heat, са Дженифър Анистън, Черил Коул и Катрин Мидълтън".
Керъл вярва, че липсата на етническо разнообразие е грешка както на фотографите, така и на шефовете на големите марки. Известните фотографи са влиятелни и могат да създадат или разрушат даден модел. Те често имат последната дума при избора на модел за рекламна кампания. В същото време "много фотографи не знаят как правилно да поставят осветлението, когато снимат черно момиче".
Керъл изтъква кариерата на Наоми Кембъл като типичен случай: "Клиентите никога не искаха да плащат за Наоми толкова, колкото плащаха за белите момичета. Това винаги е било голяма битка". Защо? "Тя беше също толкова известна, колкото и другите супермодели, така че никой не може да назове причината".
"Индустрията на модните списания винаги се колебае да поставя на корицата цветнокожи жени, тъй като те не продават добре", коментира Бетън Хардисън - моден консултант, бивш модел и собственик на модна агенция, която носи името й. "Това не се е променило през годините. Хората в бранша все още предпочитат руси коси и сини очи".