Реклама на женски дрехи по ислямски

Модата също трябва да се подчинява на правилата на исляма, включително когато се показва по рекламни пана и постери за широката публика. Лъскавите билбордове с изкусителни красавици станаха старателно избягвани в Пакистан, за да не разгневят по-консервативните религиозни среди.

Миналата година десетки билбордове бяха покрити с черен план от религиозни активисти срещу показа на жени с разголени рамене. В случая ставаше дума за актриси от Боливуд и от Пакистан, които рекламираха сапун.

Тази година група иновативни модни дизайнери заложиха на провокативна рекламна кампания, в която жените просто отсъстват. Иначе летните им колекции са пъстроцветни, ярки и ефирни. Облеклата, разбира се, са предназначени за дамите от висшето общество, само че пазарната тактика е по-различна.

Един от примерите е за реклама, при която от платовете са създадени не женски дрехи, а платна на кораб. Само трябва да си представите как биха изглеждали върху вас. В бранша дори предпочитат да рисуват женските модели, отколкото да използват истински такива.

Надир Хан, пиар мениджър на марката Lawn J, е доволен, че новаторският подход е положително и широко приеман. "В исляма жените се ползват с по-голямо уважение. Смятаме, че те не са за показ из целия град по билбордове", обяснява експертът.

Целта, твърди Хан, не е всички модни къщи да възприемат подобна маркетингова стратегия. Все пак, тази тенденция вече има последователи.

„Може би следващата година ще изберем нещо различно. Това, което няма да се промени, е че няма да гледаме нашите майки и сестри по билбордовете", предполага той.

От жените се очаква да носят покривала в консервативен Пакистан. Много от представителките на нежния пол се обличат с широки безформени дрехи - бурки, забрадки и фереджета - за да скрият тялото си от погледите на околните.

През 2011 г. социологически проучване показа, че 2/3 от населението на ислямската страна е против присъствието на жени по билбордовете.

Новините

Най-четените