Nike представя новия модел за бегачи ZOOM PEGASUS TURBO

Използвайки директна обратна връзка от елитните бегачи, Nike сериозно усъвършенства модела Air Zoom Pegasus в областта на скоростта и създава новия Zoom Pegasus Turbo.

Новият Turbo на Nike е вдъхновен от доминиращите през последните години модели за бягане Zoom Vaporfly Elite и Zoom Vaporfly 4%. За създаването му, инженерите на Nike използват в ходилото отново пяна ZoomX със същата висока степен на абсорбиране на удари, както и същата аеродинамична форма на петата.

ТРИТЕ НАЙ-ВАЖНИ НЕЩА, КОИТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ ЗА ПЯНАТА NIKE ZoomX

Тя възвръща 85% енергия при движение, което е най-добрият резултат до момента в сравнение с другите използвани пеноматериали от Nike.

Това е най-леката пяна на Nike (една мъжка обувка американски размер 10 или европейски 44 тежи 8,4 унции или 238 грама, а дамската американски размер 8 или европейски 39 е 6,9 унции или 195 грама).

Досега ZoomX е използвана в три модела: в Zoom Vaporfly Elite (който е носен от спортистите от проекта Breaking2), в Zoom Vaporfly 4% и сега в Zoom Pegasus Turbo.

ВЪЗВРЪЩАНЕ НА ЕНЕРГИЯ

Както е известно от физичния закон за запазване на енергията, тя никога не се губи, а само видоизменя формата си, никоя система не може да я създава или унищожава. Начинът, по който материалът в ходилото помага на спортистите в движение е следният: пяната намалява количеството енергия всеки път, когато я компресирате чрез прилагане на сила към нея, т.е. когато стъпвате върху нея (при бягане това обикновено е комбинация от налягането при стъпване, темпото на движение и теглото на спортиста). Подметката възвръща оригиналната си форма всеки път, когато стъпалото се отделя от земята. Колкото по-бързо възвърне оригиналната си форма, толкова повече енергия се прехвърля обратно в пяната.

За разлика от Zoom Vaporfly Elite и Vaporfly 4%, в модела Turbo липсва плочата от въглеродни влакна в подметката. Това е стратегическо решение, защото такъв вид плоча прави подметката по-гъвкава и много по-бърза, но в същото време създава усещане за твърдост.

Професионални атлети, които са участвали и печелили големи маратонски състезания с тези обувки, като Елиуд Кипчоге и Гален Руп, посочват, че някои от най-важните елементи в идеалната обувка за бягане при състезания, всъщност не са необходими при ежедневно бягане (например, при тренировки не се нуждаят от толкова бърза обувка, а по-скоро от удобна и мека).

Тъй като пяната ZoomX има максимална енергийна възвръщаемост в сравнение с другите материали на Nike, тя осигурява най-удобния контакт със земята, което е изключително важно за атлетите по време на ежедневните им тренировки.

АНАЛОГИЯ С АМОТРИСЬОРИТЕ ПРИ АВТОМОБИЛИТЕ

Представете си, че обувките са амортисьори за тялото ви. При автомобилите амортисьорите обикновено се използват за намаляване на отскока и за осъществяване на контрол, когато автомобилът мине през дупка или през други пътни неравности.

В състезателните коли амортисьорите са необходими, за да поддържат равномерен натиск върху пистата за по-висока скорост и по-добър контрол на управлението на автомобила, докато при големите камиони те съответно са много по-големи, за да ги стабилизират, поради значителните им габарити. Ето защо различните амортисьори имат различни функции, за да отговарят на нуждите на всяко превозно средство.

Подобно на автомобилите, обувките трябва да бъдат настроени за различните маршрути, които атлетите избират, както през целия цикъл на тренировка, така и при състезание.

ПОГЛЕД ОТВЪТРЕ

Новият Zoom Pegasus Turbo е с 10 мм. офсет, а предната част е висока 12 мм., с което помага на бегачите да съхраняват повече енергия и така осигурява по-голяма енергийна възвръщаемост. Петата е проектирана така, че да се движи около ахилеса, за да се избегне триене или дразнене на това чувствително място.

Горната част е изработена от безшевна полупрозрачна мрежа (която разкрива Flywire системата от влакна, интегрирана със системата за връзване, за да осигури нужната фиксация).

Една широка ивица е зашита по средата на обувката, от върха на езика до пръстите в предната част на стъпалото.

Пяната ZoomX в ходилото е допълнена със слой пяна Nike React (за да подобри издръжливостта и стабилността).

Гумената подметка е с вафлена форма, за да абсорбира ударите и да осигури отлично сцепление при всякакви повърхности.

Новият модел Nike Zoom Pegasus Turbo бе пуснат в продажба в цял свят в началото на август на сайта nike.com и в избрани магазини на марката.

Новините

Най-четените