Следващото поколение конзоли е на хоризонта: Какво знаем за новия Xbox на Microsoft

Докато Xbox One X държи короната като най-мощната конзола за видеоигри на пазара, Microsoft вече подготвя следващото поколение.

Предстоящото Xbox устройство с кодово име Scarlett е в разработка и макар че за него още няма твърде изчерпателна информация, първите интересни детайли започват да се появяват.

След кратко, но интригуващо представяне на изложението E3 2018, ето всичко, което знаем досега.

Хардуерът на Xbox Scarlett ще определи еталона"

Още през 2017 г. се заговори за неопределен Xbox продукт в процес на разработка, носещ кодовото име Scarlett. Макар да бяхме чували за хардуера в процес на разработка от различни източници, на практика не знаехме нищо за проекта. На E3 2018 обаче, шефът на Xbox Фил Спенсър приключи годишната си пресконференция със закачка за това, което предстои. Потвърждавайки ангажимента на компанията към водещия в отрасъла хардуер, Спенсър разкри, че хардуерният му екип е "сериозно ангажиран с архитектурата на следващите Xbox конзоли". Със своя "ангажимент да зададе еталона за конзолни игри", това поставя основите на мистериозния проект Scarlett.

Вместо една конзола, различни източници показват, че Xbox Scarlett е цяло семейство от устройства, разбити на няколко нива. Те вероятно ще бъдат пригодени към отделни аудитории потребители. Докато конзолата от висок клас би привлякла ентусиасти, евтин вариант, подобен на отменения Рroject Hobart (стрийминг устройство с цена 99 долара, което Microsoft прекрати през 2016 г.), може да се комбинира с предстоящата услуга за стрийминг на игри, която компанията ще въведе.

След преминаване от архитектурата PowerPC към процесори, базирани на x86, очакваме Microsoft да се придържа към подобен хардуер за следващата си конзола.

Както се вижда от предишните конзоли Xbox, логично е също да се използва графичен процесор от AMD. В нова обява екипът на Xbox също така търси електроинженер, специализиран в GDDR6 памет и посочва, че планира да използва тази по-бърза и по-ефективна графична памет занапред. Това показва, че в бъдеще ще се наблюдава значително подобрение на графичния процесор, като приемаме, че това се отнася и до придружаващия го централен процесор.

По време на Е3 Фил Спенсър потвърди, че Microsoft има две основни цели: повече кадри в секунда и по-бързо пускане на самите игри.

"Смятам, че кадрите в секунда са област, в която конзолите могат повече. Ако погледнете баланса между процесора и графичната карта в днешните конзоли, той е малко разклатен в сравнение с този в компютрите", коментира Спенсър.

По-нататък той обсъди и процеса на инсталиране на игрите, признавайки че това е област, в която Microsoft е правила грешки преди. Така обещанието на компанията за следващото поколение Xbox дава надежди за по-висока техническа оптимизация.

Пълна приемственост във функциите

От Microsoft и преди са говорили за край на конзолните поколения и вместо това фокусиране на ресурсите върху ревизиите на Xbox One. Xbox One X беше примерно изпълнение на тази концепция, осигурило значително подобрение на хардуера при съвместимост със съществуващата библиотека от игри. Сега Xbox Scarlett трябва да доразвие основите на Xbox One, използвайки едно и също универсално ядро на Windows 10. Докато това поколение конзоли донесе за първи път безброй функции, липсващи в Xbox 360, очакваме Xbox Scarlett да поддържа напълно предишните игри, приложения и функции.

Щом надстройките на хардуера са на път, това означава и подобрени графични възможности. Докато Xbox One Х беше пуснат на пазара и рекламиран като "истинска 4К" конзола, много игри все още не успяват да доставят едновременно високата резолюция и стабилни 60 кадъра в секунда. 4K бързо се превръща в стандарт в гейминга и очакваме игрите на Xbox Scarlett да достигнат тази резолюция с 60 кадъра в секунда без да правят компромис с други графични характеристики.

Въпреки че 8K (7680 х 4320 пиксела) при 60 Hz е постижимо при ревизирания стандарт HDMI 2.1, ще мине известно време, преди да навлезе при игрите. Други нови функции, които могат да бъдат добавени, са поддръжка на 120Hz, променливи скорости на опресняване и автоматичен режим с ниска латентност.

Както загатна на E3 2018, Microsoft се ангажира да доставя "игри с конзолно качество на всяко устройство" чрез услуга за стрийминг.

След успеха на базираната на абонамент Xbox Game Pass, това допълнително ще разшири възможностите за пълноценен гейминг на персонални компютри, таблети и телефони. Стриймингът с ниска честота на латентност през Mixer показва подобна технология в действие, въпреки че поддържащата мрежова инфраструктура изисква оше работа за игра в реално време. Спенсър преди време намекна за стар на услугата до 2020 г., а Xbox Scarlett може да я допълни.

Къде обаче е мястото на виртуалната реалност в следващото поколение? В началото на Xbox One X, Microsoft обсъди плановете да предложи VR на конзолата. По онова време VR беше гореща тенденция в гейминга, но оттогава темата остана на заден план. Маркетинг директора на Xbox Майк Никълс вече заяви, че екипът няма "никакви конкретни планове за Xbox конзоли във виртуална или смесена реалност". Така че поне засега Xbox VR не изглежда вероятен.

Игри и приложения

Все още не е ясно кои предстоящи игри са предвидени за новата система. Много от заглавията за Xbox One би трябвало да могат да се играят в резултат на двупосочната съвместимост. Сред тях трябва да са Halo Infinite, Gears 5 и предстоящите игри от серията Forza.

Microsoft добави пет нови студиа за разработка на игри към своето портфолио, които трябва да разработват първокласни ексклузивни заглавия. Сред тях е The Initiative, ново студио със седалище в Санта Моника, заедно с Playground Games, Undead Labs, Compulsion Games и Ninja Theory. Проекти като очакваното според слуховете ново Fable заглавие на Playground Games и другите творения на тези студиа вероятно ще дебютират именно на Xbox Scarlett. И разработчици извън Microsoft вече инвестират в бъдещето, като Bethesda твърди, че проектите Starfield и The Elder Scrolls VI са насочени към системи от следващо поколение.

Xbox Scarlett: дата на пускане и цена

Microsoft не уточнява период, в който новите конзоли трябва да излязат, но според слуховете целта е 2020 г. Това ще означава три години след пускането на Xbox One X и преди излизането на PlayStation 5 на Sony, планиран за 2021 г. Ако наистина Scarlett е предвиден за след две години, би трябвало да научим много повече за него на следващото E3 догодина.

Както винаги, тези планове подлежат на промени, а засега няма и индикация каква ще бъде цената. Но вече можем да предположим, че различните устройства в Scarlett семейството ще са в различни ценови отрязъци.

Новините

Най-четените