Барселона е използвал същата схема, благодарение на която референдумът за Брекзит успя и която избра Доналд Трумп за президент на САЩ.
Според информация, изнесена в шоуто „Que t’hi jugues“ на SER Catalunya, ръководството на каталунците е наело фирмата „13 Ventures“, за да лъска имиджа на президента Джосеп Мария Бартомеу и да напада неудобните, включително и играчи.
Фирмата е действала през няколко профила във Facebook и Twitter, където е публикувала негативно съдържание за играчи като Лионел Меси и Жерар Пике, за които се знае, че са с най-силното влияние в съблекалнята на Барса.
Публикувани са и критични статуси, мемета и колажи срещу легендите Пеп Гуардиола, Шави Ернандес и Карлес Пуйол, както и срещу потенциалните претенденти за президентския пост Виктор Фонт, Жоан Лапорта и Агусти Бенедито.
Кампанията е действала от 2017 година, а фирмата „13 Ventures“ е заработила един милион евро за услугите си, платени на шест отделни вноски.